همشهری آنلاین: پس از محمدحسین امید و سید ضیاء هاشمی، یک دانشگاه تهرانی دیگر معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری شد تا حاشیه‌هایی که طی یکسال اخیر بر سر معاون وزیر شدن جعفر میلی‌منفرد ایجاد شده بود، فروکش کند.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، همزمان با سرپرستي جعفر توفيقي در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و پس از آنكه با حضور محمدحسين اميد استاد پرديس كشاورزي و منابع طبيعي دانشگاه تهران در سمت معاون اداري مالي اين وزارتخانه، اولين تغيير در سطح معاونت وزارت علوم كابينه يازدهم رقم خورد، زمزمه حضور يك دانشگاه تهراني ديگر در مسئوليت معاونت آموزشي وزارت علوم مطرح شد اما به وقوع نپيوست.

اكنون با گذشت بيش از يكسال و سه ماه از آن زمان، دوباره نام همان دانشگاه تهراني براي معاونت آموزشي وزارت علوم مطرح شده و خبرگزاري‌ها منتشر كرده‌اند كه مجتبي شريعتي نياسر استاد پرديس دانشكده‌هاي فني دانشگاه تهران، سكان معاونت آموزشي وزارت علوم را از روز شنبه 6 دي ماه در دست خواهد گرفت.

پيش از شريعتي نياسر، دكتر جعفر ميلي‌منفرد استاد دانشگاه صنعتي اميركبير معاون آموزشي وزارت علوم بود. ميلي‌منفرد اولين وزير پيشنهادي علوم حسن روحاني به مجلس شوراي اسلامي بود اما نتوانست رأي اعتماد نمايندگان را جلب كند. معاون وزير شدن فردي كه موفق به كسب رأي اعتماد نمايندگان براي وزارت نشد، موجب انتقاد وسيع نمايندگان ظرف يكسال اخير شد.

انتقادات مبني بر عدم بركناري ميلي‌منفرد، در دوران رضا فرجي‌دانا اولين وزير علوم كابينه يازدهم به اوج خود رسيد؛ تا اينكه ميلي‌منفرد در روزهاي پس از استيضاح و كنار رفتن فرجي‌دانا و در دوران معرفي وزراي پيشنهادي جديد، تصميم به استعفا گرفت و استعفاي خود را به محمدعلي نجفي آخرين سرپرست وزارت علوم تقديم كرد؛ اما نجفي در گفتگويي كوتاه با ايرنا، مخالفت خود با اين استعفا را اعلام نمود.

پس از عدم رأي اعتماد مجلس به نيلي احمدآبادي و دانش آشتياني (وزراي پيشنهادي رييس‌جمهور به مجلس)، نوبت به جلسه رأي اعتماد مجلس به محمد فرهادي رسيد؛ خداحافظي با ميلي‌منفرد، يكي از خواسته‌هاي برخي نمايندگان از فرهادي بود و فرهادي نيز بلافاصله پس از اخذ رأي اعتماد از مجلس، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي درباره احتمال كنار گذاشتن ميلي‌منفرد از معاونت آموزشي، گفت: «همکاران علمی و دانشگاهی ما کار خود را انجام می‌دهند.» (منبع: ايرنا)

اظهارات دوپهلوي فرهادي، به پذيرش استعفاي ميلي‌منفرد و تحقق گمانه 15 ماه قبل يعني حضور شريعتي نياسر در معاونت آموزشي وزارت علوم منتهي شد. چراكه مجتبي شريعتي نياسر در گفتگو با فارس اعلام كرده كه از شنبه 6 دي ماه در محل كار خود در وزارت علوم حاضر مي‌شود؛ اظهارنظري كه 15 ماه پيش نيز در گفتگو با مهر مطرح كرده بود اما محقق نشد.

 اكنون اين زمزمه در فضاي مجازي مطرح است كه شريعتي نياسر گزينه جعفر توفيقي براي معاونت آموزشي بوده و فرهادي در حال بازگرداندن گزينه‌هاي افرادي است كه نمايندگان مجلس نسبت به آنها انتقاد دارند.

اين درحاليست كه بررسي سابقه گرايشي مجتبي شريعتي نياسر نشان مي‌دهد كه نام و امضاي وي در كنار امضاي اساتيدي نظير محمدحسين اميد و سيد ضياء هاشمي (معاونان اداري مالي و فرهنگي اجتماعي فعلي وزارت علوم) قرار دارد كه در آستانه انتخابات رياست جمهوري يازدهم طي نامه‌اي از حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسن ابوترابي‌فرد براي كانديداتوري در انتخابات رياست جمهوري دعوت بعمل آورده بودند.

کد خبر 282053

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha