چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
۰ نفر

داعش تا‌کنون چندین خبرنگار غربی را سر بریده و به قتل رسانده و چندین خبرنگار دیگر را هم در گروگان دارد.

داعش

چند خبرنگار اسير را هم در مقابل دريافت باج‌هاي هنگفت آزاد كرده‌است. اما اين بار يك خبرنگار آلماني، با هماهنگي با اين گروه، 10روز را در 2شهر رقه سوريه و موصل عراق كه 2پايگاه اصلي داعش هستند، گذرانده و براي نخستين‌بار گزارش دست‌اولي از مشاهدات خود درباره اين گروه و چگونگي حكومتش ارائه كرده‌است.

يورگن تودنهوفر، خبرنگار آلماني كه قبلا سياستمدار بوده، مشغول نوشتن كتابي درباره داعش است. او ماه‌ها با يكي از اعضاي آلماني داعش مكاتبه مي‌كرد تا از طريق او، اين گروه را راضي كند كه اجازه دهند او به مناطق تحت حكومتشان برود و مشاهداتش را ثبت و ضبط كند. او سرانجام اين موافقت را گرفت و به همراه پسرش كه فيلمبرداري از اين ماموريت را به‌عهده داشت به رقه و موصل رفت.

اين خبرنگار بعد از بازگشت از مناطق تحت حكومت داعش در مصاحبه‌هايي گفته‌است، پراكندگي فعاليت نظامي و حركت اين گروه مانع از موفقيت حملات هوايي عليه آنها مي‌شود. او همچنين از گستردگي مليت اعضاي داعش حيرت كرده و گفته‌است، از آمريكا تا ترينيداد و توباگو در ميان اعضاي داعش ديده مي‌شوند.

اين خبرنگار آلماني از ديدارش با 14عضو آمريكايي سفيدپوست داعش سخن گفته و از اينكه اعضاي غربي اين گروه فقط مهاجران غربي نيستند. او از بي‌رحمي و خشونت اين گروه و همچنين قوانين سخت‌گيرانه‌اي كه براي مردم شهرهاي موصل و رقه اجرامي‌شود هم سخن گفته‌است. به گفته اين خبرنگار آلماني، در عراق 30درصد جنگجويان داعش خارجي هستند اما در سوريه 70درصد آنها از اتباع خارجي هستند.

اين خبرنگار آلماني، ايجاد رعب و حكومت براساس ترس را آشكارترين پديده‌اي دانسته كه در 2شهر محل حكومت داعش به وضوح ديده مي‌شود.يورگن تودنهوفر با وجود اينكه امان‌نامه‌اي از دفتر خليفه داعش داشته، بعد از گذراندن 6روز در 2شهر رقه و موصل، از بيم اينكه نظر آنها عوض شودو او و پسرش را به گروگان بگيرند، شبانه از شهر رقه از مرز تركيه گريخته‌است.

کد خبر 281966

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha