سه‌شنبه ۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: اسکای نیوز به ویدئو‌های جدیدی دست یافته است که از رابطه بدون مشکل و راحت سربازان ترکیه با نیروهای داعش خبر می‌دهد.

داعش

به گزارش ايرنا اتهام‌های مقامات ترکیه در حمایت از داعش با دادن اجازه به تروریست‌ها برای عبور از مرز این کشور و پیوستن به این گروهک در سوریه و عراق و باز بودن مرز مشترک 800 کیلومتری ترکیه با سوریه، ابعاد جدیدی یافته است .

در حالی که مقامات آنکارا اینگونه اتهامات را رد می‌کند، شبکه خبری 'اسکای نیوز' به ویدیو و تصاویری دست یافته که نشان می‌دهد، تروریست های مسلح داعش در حال گفت‌و‌گو با نیروهای ارتش ترکیه در مرز این کشور هستند که دست کم نشان دهنده آن است که دشمنی میان دو طرف وجود ندارد.

به گزارش اسکای نیوز، همسایه‌های ترکیه با دیدن این تصاویر عکس‌العمل نشان خواهند داد. به رغم این که سیم خاردار دو تروریست مسلح داعش را از خاک ترکیه جدا می‌کند و فقط در برخی نقاط سیم‌ها واقعا خاردار هستند.

تصاویر اسکای نیوز نشان دهنده این واقعیت است که هزاران نفر از کشورهای اروپایی، عربی، آسیایی برای پیوستن به گروه تروریستی داعش از طریق مرز ترکیه وارد خاک سوریه می‌شوند .

بر اساس این گزارش، با وجود ورود سربازان ترک با تجهیزات نظامی به منطقه‌ای به نام 'منطقه ممنوع' که حد فاصل خاک سوریه و ترکیه است و ارتش ترکیه این منطقه را مین‌گذاری کرده، تروریست‌های مسلح داعش به راحتی در منطقه ممنوع تردد می‌کنند.

در حالی که هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی برفراز خاک سوریه پرواز می‌کنند، گفت‌و‌گو بین تروریست‌های مسلح داعش و سربازان ترک ادامه دارد.

اسکای نیوز افزود: این تصاویر افشا کننده این واقعیت است که سربازان یکی از اعضای ناتو در حال صحبت با تروریست‌های داعش هستند که کشورهای زیادی از جمله آمریکا، شریک ترکیه در مهمترین پیمان نظامی غربی، در حال جنگ با آن هستند.

این شبکه خبری اضافه کرد : تعجب تا این جا متوقف نمی‌شود، آنکارا دو ماه قبل بارها با عبور نیروهای 'پیشمرگ کرد' عراقی برای ورود به 'کوبانی' به منظور کمک به مدافعان این شهر برای مقابله با تروریست‌های داعش، مخالفت کرد، هر چند در نهایت با عبور 150 نفر از پیشمرگ ‌ا موافقت کرد .

اسکای نیوز نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه همچنان ایجاد 'منطقه حایل' در خاک سوریه، منطقه 'پرواز ممنوع' و برکناری 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه را خواستار است.

بحران سوریه از مارس( اسفند) 2011 تاکنون بر اثر ورود تروریست‌های خارجی به این کشور از خاک ترکیه، همچنان ادامه دارد.

کد خبر 281757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha