دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۰
۰ نفر

شاید دارای همه این ویژگی‌ها یا مهارت‌ها نباشید اما اگر بعضی‌هایش را هم دارید، نشانه‌ واقعاً خوبی است که آن چه لازم است را دارید.

کارآفرین‌ها افراد خاصی هستند؛ هم متفاوت فکر می‌کنند، هم متفاوت عمل می‌کنند. آنها یکسری ویژگی‌ها، عادت‌ها و طرز تفکر هویتی خود را دارند تا با ایده‌هایی رشد کنند که روی مرز جنون و نبوغ قرار دارد. اما اینکه فقط آدم مبتکری باشید و مثلاً ایده‌ جایگزینی بنزین در خودروها را رو کنید، معنی‌اش این نیست که می‌توانید یک کارآفرین باشید.

اگر همیشه فکر کرده‌اید که ای کاش یک کارآفرین بودید، این 50 مورد را چک کنید. شاید دارای همه این ویژگی‌ها یا مهارت‌ها نباشید اما اگر بعضی‌هایش را هم دارید، نشانه‌ واقعاً خوبی است که آن چه لازم است را دارید.

با اینکه شاید همه‌ این خصوصیات را همین حالا نداشته باشید، احتمالاً با گذشت زمان تعداد بیشتری از آنها را در خود پرورش می‌دهید. کارآفرین بودن، یک سبک زندگی است، نه یک شغل یا یک سرگرمی.

خانواده و نزدیکانی دارید که فقط برای دیگران کار نکرده‌اند و مثلا پدر یا مادرتان برای خودشان هم کار کرده‌اند. اگرچه این مورد برای همه کارآفرین ‌ها صدق نمی‌کند اما سابقه‌ خانوادگی بسیاری از آنها نشان می‌دهد؛ یک یا هر دوی والدین‌شان شغل آزاد داشته‌اند.

از وضع کنونی ناراضی هستید. شما فردی هستید که همواره می‌پرسد چرا مردم کاری را که انجام می‌دهند، انجام می‌دهند. سعی می‌کنید همه چیز بهتر شود و برای این هدف، آگاهانه فعالیت می‌کنید.

به خودتان مطمئن هستید. تا به حال یک کارآفرین بدبین یا بیزار از خود دیده‌اید؟ اگر به خودتان اعتماد نداشته باشید، چه طور دیگران شما را باور کنند؟ اکثر کارآفرین‌ها نسبت به پیرامون خود خوش‌بین هستند.

احساساتی هستید. اوقاتی پیش می‎‌آید که بیش از حد زمان می‌گذارید و هیچ پولی به دست نمی‌آورید. اشتیاق و علاقه به کار است که باعث می‌شود ادامه دهید.

«نه» برای شما جواب نمی‌شود. یک کارآفرین هرگز تسلیم نمی‌شود.

توانایی این را دارید که ارتباطات غیرممکن را ایجاد کنید چون می‌توانید نقاط مختلف را به هم وصل کنید. افراد دیگر به سمت شما می‌آیند چرا که دوست‌داشتنی هستید. به خاطر شور و شوق شماست که این اتفاق زیاد می‌افتد.

زمان زیادی را با کارآفرینان دیگر و همکاران‌تان می‌گذرانید.

شاید شما هم مثل بیل گیتس، استیو جابز و مارک زاکربرگ از دانشگاه اخراج شده‌اید.کار و زندگی شما به هم مربوط است. کارتان را از همان اول صبح، از اتاق نشیمن خانه شروع می‌کنید.

همیشه کارمند راحتی بوده‌اید و شاید چندین بار اخراج شده باشید. نگران نباشید؛ شما تنها نیستید.همیشه در مقابل قدرت ایستادگی کرده‌اید؛ به همین خاطر است که نگه داشتن یک شغل برای‌تان دشوار است.

باور دارید که بیش از یک تعریف از امنیت شغلی وجود دارد: شما می‌دانید شغل‌تان تا وقتی محفوظ است که تحت کنترل‌تان باشد، نه اینکه وابسته به رئیسی باشد که می‌تواند جایگاه‌تان را به دلیل یک اشتباه زودگذر ویران کند.


لوگوی شرکت‌ شما روی لباس‌ها و وسایل‌تان جاخوش کرده است.

روحیه‌ رقابتی دارید و از شکست هراسی ندارید؛ همیشه می‌دانید که می‌توانید کارهایی بهتری انجام بدهید.

صبح اول وقت ایمیل‌ها و پیام‌ها و وب‌سایت‌های مربوط به کارتان را چک می‌کنید.

ترجیح می‌دهید چیزهایی که دوست دارید مثل بلیت مسابقه یا کفش را به عنوان دستمزد دریافت کنید. بهتر از پول هم وجود دارد، درست است؟

تعریف شما از تعطیلات، روزی است که بدون مشکل بتوانید کارهایی را که واقعاً نیاز دارید، انجام بدهید.

شما را نمی‌شود استخدام کردو این هیچ عیبی ندارد. مهارت‌های زندگی حتماً ارزشمندتر از امور کاری هستند که معمولاً صبح تا عصر درگیرشان هستید.

بیشتر از 60 ساعت در هفته کار می‌کنید، با این حال، یک ساعت کار در دوران دبیرستان برای‌تان درآمد بیشتری داشته است.پس باید صبور باشید.

می‌خواهید مسئول شرکت خودتان باشید. ترجیح می‌دهید به اموری سرکشی کنید که در شرکت خودتان جاری است.

فرصت‌ها را همه‌جا می‌بینید. مثلاً وارد یک ساختمان می‌شوید و راجع به ارزش خودش یا شرکت‌های فعال در آن پرس و جو می‌کنید.

اهل حرکت‌های جسورانه هستید؛ همان‌ها که در بازی‌های حساس ورزشی کاربرد دارد ومی‌تواند نتیجه مسابقه را به نفع تیم شما تغییر دهد.

وقتی سراغ آزمون‌های شخصیت‌شناسی می‌روید، نتیجه‌اش می‌شود «تیپ اصلاح‌طلب» که کمال‌گرا، خوددار و بااراده است.
محبوب‎‌ترین کافه‌های شما همان‌هایی هستند که در نزدیکی مراکز قدرت مورد نظرتان قرار دارند.

منطقی فکر می‌کنید و ایده‌های مختلفی برای غلبه بر شرایط و حل مشکلات دارید.
وقتی راجع به حل یک مسئله حرف می‌زنید، سراغ‌های اپلیکیشن‌های مربوط به آن هم رفته‌اید؟ شاید هم زودتر به فکر ایجاد یک مدل تجاری و ساخت نرم‌افزاری افتاده‌اید.

فردی اجتماعی هستید و در برقراری ارتباط با دیگران مشکلی ندارید.غالباً برای تأیید خودتان از کارآفرینان موفق مثل استیو جابز نقل قول می‌کنید.

می‌توانید وسایل ساده را مثل یک صندلی آشپزخانه‌ اضافه را به فروش برسانید.

تعداد پیام‌هایی که از شبکه‌های اجتماعی مثل توییتر دریافت می‌کنید، بیشتر از آنهایی است که از آشنایان‌تان در دنیای واقعی می‌گیرید.

خودتان کارها را شروع می‌کنید و تا به سرانجام نرسد، تسلیم نمی‌شوید.فرقی ندارد چه کارهایی را هر روز باید انجام دهید، همیشه در فکر این هستید که چطور سرمایه‌تان را برگردانید.

لباس‌های رسمی‎‌تان خیلی به‌روز نیستند و کت‌تان خاک می‌خورد، چون تی‌شرت و شلوار غیررسمی را ترجیح می‌دهید.
رویاپردازی می‌کنید. به عنوان یک مبدع یا مخترع، باید هم اینطور باشید.

خارج از قواعد فکر می‎‌کنید. اگر این طور نباشد، پس تغییرات از کجا بیایند؟شخصیتی جذاب و کاریزماتیک دارید.

قوانین کاربردی برای شما ندارند. البته منظورمان شکستن قوانین نیست. در عوض، شما معتقد به کارآمدی هستید و قوانین را به سمتی می‌برید که امور بهتر انجام شوند.

متوجه هستید که همه‌ کارها را نمی‌توان به تنهایی انجام داد.سرسخت هستید و این دلیل دیگری برای این است که زود به زود اخراج می‌شوید.

غیرقابل ‌پیش‌بینی هستید. به عنوان یک کارآفرین می‌دانید چگونه امور می‌توانند تغییر کنند. بنابراین هم خواهان و هم آماده‌ سازگاری هستید.

از بودن با گروه لذت می‌برید اما رغبتی به تنها بودن ندارید. وقتی با یک گروه،به خصوص بیش از چهار نفر کار می‌کنید، انرژی و تکاپوی بیشتری دارید.

مصمم هستید. شما باید از ناممکن، ممکن بسازید.از حمایت خانواده و دوستان‌تان برخوردار هستید. اینها کسانی هستند که شما را دارند به شما اهمیت می‌دهند پس برای حمایت و همراهی شما حاضرند.

سرتان را روی میز کار می‌گذارید و به جای یک خواب طولانی، یک چرت کوتاه می‌زنید. هشت ساعت خوابیدن از 10 شب تا 6 صبح برای شما قدیمی شده است.

سراغ تحقیقات بازار رفته‌اید. می‌دانید که داشتن یک ایده‌ افسانه‌ای، به معنی سودآوری آن نیست اما تحقیق کرده‌اید که مشتری سراغ خرید چه چیزی می‌رود.

افراد کارآمد و توانا دورتان را گرفته‌اند، نه مزاحم‌هایی که شما را زمین می‌زنند.

اندکی هم به اصطلاح «خارج می‌زنید»! توانایی ساختن چیزی از هیچ چیز، نیاز به فردی با روحیات یک نابغه‌ مجنون دارد. یادتان باشد قبل از اثبات نظریه‌ نسبیت، مردم فکر می‌کردند آلبرت اینشتین دیوانه است.

پیش آمده که از خانواده و دوستان‌تان بخواهید یک پیام یادآوری بفرستند تا بتوانید پنج دقیقه با آنها حرف بزنید؟باور دارید وقت‌ شما از پول شما ارزشمندتر است.آخرین باری که راجع به یک موضوعی سخن‌سرایی کرده‌اید، نامزدتان کاملاً متوجه حرف‌هایتان شده است.

منبع:همشهري‌تندرستي

کد خبر 280965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha