لری‌ترنر، ویلسون: اینترنت و متعاقب آن چرخه ۲۴/۷ با یک کاهش ویژه در کارکنان گزارش گر در بسیاری از رسانه های پخش در دهه گذشته روبرو شد که طوفانی کامل در تغییر ویژه تاکتیک های روابط عمومی را نتیجه داد.

۱۰ تاکتیک بی فایده روابط عمومی برای سال ۲۰۱۵

این تاکتیک‌ها برای آن زمان موثر و با ارزش بودند. اگر شما هنوز به این تاکتیک‌ها تاسی می‌جویید، در سال 2015 باید آنها را مورد بازنگری قرار دهید تا بتوانید سرمایه گذاری بهتری از زمان را برای دریافت نتایج بهتر انجام دهید.

1. کمپین‌های روابط عمومی با اهداف اولیه ویروسی شدن را متوقف کنید. شما به سادگی نمی‌توانید طبیعت ویروسی یک کمپین را کنترل کنید. همچنان که شروع می‌شود باید به طور کامل تنظیم شده و بسیاری از آن ستاره‌ها بسیار دور از کنترل شما هستند. مطمئنا، لذت بخش است که می‌توانید نتیجه کار بخار ویروسی‌تان را ببینید اما از تنظیمی که آن را در ذهن خود دارید خودداری کنید یا اینکه ممکن است شما بخشی از موضوع اصلی را از دست بدهید. ارائه محتوای با ارزش و مرتبط برای بازار هدف شما چیزی است که معمولا از دست داده می‌شود.

2. ایمیل انبوه را برای متقاعد کردن یک فهرست طولانی از گزارشگرانی که کت و شلوارشان را به یک خشکشویی می‌دهند نفرستید. بلکه تکلیف خود را برای هر گزارشگر به طور مجزا انجام دهید. مواد چاپ شده پیشین و جدید او را مطالعه کنید، یادداشت‌های شبکه اجتماعی او را بخوانید و زمینه‌های او را پیدا کنید. بدانید که مخاطبان هر خبرنگار چه کسانی هستند. آنگاه هر پیچ را برای آنها شخصی سازی و سفارشی ارسال کنید. شما باید تنها خبرنگاری را برای انتشار مطلب تان متقاعد کنید که معتقدید به احتمال زیاد به محتوای مرتبط با تحقیق شما علاقه‌مند است.

3. از ترویج بیش از اندازه خود خودداری کنید. اگر شما تمرکز بر علایق کاملا مطابق، مرتبط، و به موقع محتوا با مخاطبان دقیق ندارید، گزارشگران شما را یک درخواست کننده می‌بینند و بدین ترتیب اعتبار شما زیر سوال خواهد رفت.

4. آن پسر بچه‌ای نباشید که مثل گرگ زوزه می‌کشد، یک گزارش خبری را در هر زمانی که کوچکترین اتفاقی در شرکت شما افتاد به این دلیل که خبر دیگری ندارید، تهیه و منتشر نکنید. گزارشگران از توجه کردن به شما باز خواهند ماند.

5. فراموش نکنید که از صدای حقیقی استفاده کنید. این بدان معناست که از کلماتی که بیان شده اند استفاده کنید. روابط عمومی با گزارش مطبوعاتی شروع نشده است که بخواهد با گزارش مطبوعاتی به پایان برسد. ترویج روابط کنید، این کار را می‌توانید از طریق رسانه‌های اجتماعی و در مورد افرادی که ممکن است انجام دهید.

6. از انتشار صرف اطلاعیه خودداری کنید، و شروع به تعامل از طریق داستان سرایی نمایید.

7. خبرنگاران را اذیت نکنید. به ویژه زمانی که می‌دانید آنها در آخرین فرصت ارسال مطالب شان هستند. بدانید که چه موقع آن فرصت آخر فرا می رسد.

8. تنها بر رسانه‌های پخش تمرکز نکنید. همچنین خروجی های دیگری را که به بهبود سئوی شما کمک می کنند را مد نظر قرار دهید. اما توجه کنید که چگونه مصرف رسانه‌ای را تکه تکه می کنید. این امری ضروری است. پوشش خبری از نشریات کم اهمیت تر می تواند به شما کمک کند که به علایق خود در میان حوزه وسیع تری از گزارشگران دست پیدا کنید.

9. تصور نکنید که شما تنها کسی هستید که یک برنامه پر مشغله دارد. اگر می خواهید مورد اعتماد تلقی شوید، منبعی قابل اعتماد باشید، بی درنگ به گزارشگرانی که درخواست می کنند پاسخ دهید. اگر آن به این معناست که پایان کار خود را زمان بندی کنید، حتما این کار را انجام دهید.

10. فرصت تبلیغ را برای دریافت پوشش خبری از هیچ رسانه ای از دست ندهید. این رسانه ها می توانند رسانه های اجتماعی، وبلاگ‌ها، کمپین‌های ایمیلی را نیز در بر بگیرند. از داستان‌های خبری به عنوان مدرک اجتماعی در مورد وبسایت خودتان استفاده کنید.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران

کد خبر 280887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha