چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مهدی مهدیان دبیر نمایشگاه «موشن گرافیک» از نمایش آثار گرافیک متحرک طراحان ایرانی به مناسبت «هفته طراحی گرافیک ایران ۹۴» و در قالب نمایشگاهی جداگانه خبر داد.

موشن گرافیک

به گزارش مهر؛ مهدی مهدیان دبیر نمایشگاه «موشن گرافیک» که قرار است سال آینده همزمان با «هفته‌ طراحی گرافیک ایران ۹۴» برگزار شود درباره این نمایشگاه توضیح داد: با توجه به کارکرد روز افزون گرافیک متحرک در دنیای امروز و این که حوزه بسیار جدیدی به نسبت سایر بخش های گرافیک است که روند رو به رشدی را پیش رو دارد، انجمن طراحان گرافیک ایران تصمیم گرفت در کنار برنامه های «هفته طراحی گرافیک ایران» که اردیبهشت ماه سال 94 برگزار خواهد شد، بخشی را نیز به نمایش آثار موشن گرافیک اختصاص دهد.

وی درباره کاربردهای موشن گرافیک (گرافیک متحرک) در دنیای امروز بیان کرد: گرافیک متحرک در موارد مختلفی از جمله برنامه های تلویزیونی، فضای نت، عنوان بندی فیلم ها و سریال ها و ... استفاده می شود و کارکرد آن روز به روز در حال افزایش است.

مهدیان درباره شیوه اجرا و نمایش این آثار هم توضیح داد: معمولا ایده پردازی و طراحی های اولیه آن به صورت دستی صورت می گیرد ولی اجرای آن با استفاده از کامپیوتر خواهد بود که برای نمایش این آثار نیز از ویدئو پروژکشن و ال سی دی های بزرگ در کنار بخش نمایشگاهی هفته طراحی گرافیک ایران استفاده خواهیم کرد.

این طراح گرافیک درباره برگزیدگان این نمایشگاه یادآور شد: این نمایشگاه آثار منتخب خواهد داشت که این آثار به نمایش درمی آید و شامل داشته ها و پتانسیل های طراحان ایرانی در این زمینه است. اما اثری به عنوان برگزیده اول تا سوم نخواهیم داشت اما آثار منتخب را در قالب لوح فشرده در اختیار علاقه مندان قرار خواهیم داد.

دبیر نمایشگاه «موشن گرافیک» درباره پرداختن به این موضوع در برنامه های آتی انجمن نیز توضیح داد: موشن گرافیک بخش جدیدی در طراحی گرافیک است که اگر چه در قالب کلاس های آموزشی به آن پرداخته می شود، اما تاکنون به این شکل جامع در قالب نمایشگاهی به آن پرداخته نشده است و تصور می کنم با توجه به کارکرد روزافزون این هنر، در برناهای آتی انجمن طراحان گرافیک ایران نیز بیشتر به آن پرداخته خواهد شد.

مهدیان در پایان درباره برنامه های «هفته طراحی گرافیک ایران» نیز بیان کرد: هفته طراحی گرافیک ایران هر ساله بخش های تازه ای را در برنامه خود دارد، سال گذشته نمایشگاه «نسل نو طراحان گرافیک ایران» را در قالب هفته طراحی گرافیک ایران داشتیم و امسال نیز بخش «موشن گرافیک» در کنار آن قرار گرفته است، در هفته طراحی گرافیک سال 94 نیز کارگاه آموزشی، سخنرانی، نمایشگاه آثار، مهمان خارجی و ... نیز  خواهیم داشت که اخبار دقیق تر آن طی ماه های آینده منتشر خواهد شد.

نمایشگاه «موشن گرافیک» اردیبهشت ماه سال 94 به عنوان بخشی از برنامه های «هفته طراحی گرافیک ایران 94» برگزار خواهد شد. هيات انتخاب آثار این نمایشگاه را اکبر عالمی، بهرام عظیمی، رضا علوی، مهرداد شیخان و امیر محمد دهستانی تشکیل می دهند.

این نمایشگاه در دو بخش فرهنگی و اجتماعی با موضوع موشن گرافیک تجربی، رسانه ای و آموزشی، عنوان بندی، اینفو گرافی، تایپو گرافی متحرک، ویدئو گرافیکس و ... برگزار می شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به این نمایشگاه تا 15 بهمن ماه سال جاری است و آثار منتخب 15 فرورودین ماه اعلام خواهد شد که اردیبهشت ماه 94 نیز به مناسبت «هفته طراحی گرافیک ایران» به نمایش درخواهد آمد.

کد خبر 280763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha