همشهری آنلاین: یک مقام امنیتی یمن اعلام کرد: لوک سومرز خبرنگار آمریکایی در عملیات مشترک نیروهای آمریکایی و یمنی که با هدف آزاد سازی وی از چنگال القاعده در جنوب یمن انجام گرفت، کشته شد

Luke Somers

به گزارش شبکه خبری 'اسکای نیوز' این مقام امنیتی که خواست نامش فاش نشود به اخبار متناقض درباره سرنوشت گروگان آمریکایی که برخی منابع آمریکایی ویمنی قبلا گفته بودند وی در این عملیات زخمی شده، پایان داد.

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا کشته شدن این گروگان آمریکایی را تایید کرد.

منابع قبیله ای يمن در گفت وگو با شبکه خبری اسکای نیوز گفتند: هواپیماهای بدون خلبان صبح روز شنبه به مواضع القاعده در وادی عبدان در استان شبوه حمله کردند که بر اثر آن 9 تن از تروریست های القاعده به هلاکت رسیدند.

یک مقام محلی گفت: طی عملیات بمباران، عملیات فرود بر زمین سربازانی که هویت آنها مشخص نبود به هدف آزاد سازی خبرنگار آمریکایی گروگان گرفته شده توسط القاعده صورت گرفت که پس از آن میان دو طرف درگیری رخ داد.

این دومین عملیات مشترک آزاد سازی گروگان آمریکایی است که اولین آن هفته گذشته در حضرموت انجام شد که منجر به آزادی 8 گروگان از جمله یک اتیوپیایی ودو عربستانی شد اما منجر به آزادی سومرز که در آنجا حضور نداشت نشد.

گفتنی است سومرز بیش از یکسال قبل هنگامی که به عنوان خبرنگار فیلمبردار در روزنامه های محلی فعالیت می کرد در صنعا ربوده شد.

گروه تروریستی القاعده پنجشنبه گذشته نوار ویدیویی از وی در حالی که از واشنگتن درخواست فراهم کردن موجبات آزادی خود را مطرح می کرد پخش کرد.

القاعده در این نوار ویدیویی به دولت آمریکا سه روز مهلت داد ودر غیر اینصورت وی را تهدید به قتل کرد.

کد خبر 280239

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha