دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک طراح و سازنده‌ی زیورالات گفت: مخاطبان از زیورآلاتی که برگرفته از طرح‌ها و المان‌های سنتی و قدیمی دوران باستان باشند، استقبال بیشتری می‌کنند.

ردپای هخامنشیان در زیورآلات مدرن

به گزارش ايسنا؛‌ مهدی بردبار درباره‌ی برگزاری تازه‌ترین نمایشگاه زیورآلات خود در گالری «مس‌نگار» اظهار کرد: این نمایشگاه دوازدهمین نمایشگاه زیورآلات من است که هر سال آذرماه در گالری مس‌نگار برگزار می‌شود.

او ادامه داد: این زیورآلات با الهام گرفتن از طرح‌های سنتی و مربوط به دوران باستان و ساسانیان ساخته شده‌اند. در واقع، هدف من پرداختن به المان‌ها و طرح‌های باقی‌مانده از دوران باستان و بازساری آن‌ها با ترکیب سنگ‌های فیروزه و عقیق و هنرهایی مانند ملیله‌دوزی و حکاکی است.

این مدرس دانشگاه همچنین بیان کرد: برای ساخت این زیورآلات از طرح‌های دوران هخامنشیان و نقاشی‌های گل و بلبل بهره گرفته‌ام؛ طرح‌هایی که با حجم دادن به آن‌ها و گاهی هم امروزی کردن و مدرن ساختن‌شان برای مخاطب امروز با سلیقه‌ی خاصش، جذابیت پیدا می‌کنند.

بردبار گفت: در ابتدا، علاقه‌ام به طرح‌های سنتی باعث شد آن‌ها را در کارهایم پیاده کنم، اما وقتی دیدم مخاطبانم از آن‌ها استقبال می‌کنند، رویکردم به این موضوع بیشتر شد. الان هم هر وقت بخواهم کار مدرن طراحی کنم، از من می‌خواهند باز هم به استفاده از موتیف‌های سنتی برگردم.

این هنرمند درباره‌ی سابقه‌ی فعالیت‌هایش در این حوزه، اظهار کرد: من این رشته را به‌صورت سنتی و تجربی آموخته‌ام، اما اکنون آن را در دانشگاه و برای دانشجویان تدریس می‌کنم.

نمایشگاه زیورآلات نقره‌ی مهدی بردبار از 13 تا 20 آذرماه در گالری مس‌نگار به نشانی میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز شمالی، خیابان زاینده‌رود، مجتمع پارک پرنس، بخش تجاری، شماره 5 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 279773

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha