همشهری آنلاین: رییس‌جمهوری اسبق کشورمان در پیامی به اجلاس تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: دانشگاه مرکز اندیشه‌ورزی، تعالی‌جویی و آزادی‌خواهی است.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمد خاتمي در اين پيام آورده است: نشست مشترک جمعی از تشکل‌ها و انجمن‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه‌ آزاد تحت عنوان «در جستجوی آزادی، در مسیر آگاهی، بر مبنای دینداری»، نویدبخش آینده بهتر فعالیت‌های دانشجویی و دانشگاهی است که گستره آن سراسر کشور است.

وی در این پیام می‌افزاید: دانشگاه مرکز اندیشه‌ورزی، تعالی‌جویی و آزادی‌خواهی است و انجمن اسلامی در دانشگاه‌ها باید نماد و مدافع اسلامی باشند که دعوت‌کننده به معرفت، آزادی پیشرفت و اعتلای جان آدمی است و جامعه انسانی را عادلانه و با اخلاق خواسته است.

در ادامه این پیام تصریح شده است: انجمن‌های اسلامی باید مدافع اسلام رحمت، اسلام دعوت‌کننده به آزادی و آگاهی و پیشرفت و همزیستی و اسلامی که در پناه آن هر انسانی دارای حرمت و کرامت و حق است و حق بزرگ او حق حاکمیت بر سرنوشت است، باشد.

خاتمی در پیام خود آورده است: انجمن اسلامی و تشکل‌های دین‌مدار در عین حال باید پیشتاز دفاع از حرمت استاد و امنیت و آزادی دانشجو و بسط و تقویت فضای بحث و گفتگو و دامن زدن به نقد منصفانه باشند.

رییس جمهوری اسبق کشورمان در این پیام ابراز امیدواری کرده است که اعضای انجمن‌ها و تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در راهی که با ایمان و اسلام استوار آغاز کرده‌اند، ثابت قدم باشند و همگی شاهد پیشرفت‌های روزافزون آنها در عرصه نظری و عملی باشیم.

کد خبر 279377

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha