همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان در سخنانی تند در اجلاس همکاری اسلامی کشورهای غربی را متهم کرد که در پی غارت ثروت کشورهای مسلمان هستند. وی مدعی شد که بدون مداخله غرب مسلمانان قادر به حل مشکلات خاورمیانه هستند.

رجب طیب اردوغان

به گزارش دويچه وله، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در روز پنج‌شنبه ۲۷ نوامبر (۶ آدر) علیه غرب و طرفداران فرهنگ غربی سخنان تندی ابراز کرد.

روزنامه حریت به نقل از اردوغان نوشت: «بیگانگان تنها در پی پول و ثروت مسلمانان هستند. باور کنید، آنها علاقه‌ای به ما ندارند.»

اردوغان با لحنی احساسی افزود: «غربی‌ها خود را دوستان ما جلوه می‌دهند، اما آرزوی مرگ ما را دارند. آنها می‌خواهند که فرزندان ما بمیرند.»

رئیس جمهور ترکیه این سخنان را در دیدار با اعضای سازمان همکاری کشورهای اسلامی در استانبول ایراد کرد.

به گفته اردوغان غربی‌ها در پی "نفت، طلا، الماس و نیروی ارزان" در کشورهای اسلامی هستند.

رئیس جمهوری ترکیه تصریح کرد که کشورهای خاورمیانه قادرند که به تنهایی و بدون مداخله غرب مشکلات خود را حل کنند.

اردوغان خطاب به نمایندگان کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس گفت: «اگر ما با یکدیکر همکاری کنیم، قادر خواهیم بود که به انزوای صد ساله فلسطین پایان دهیم.»

اردوغان با اشاره به وضعیت سوریه و عراق افزود که تنها اتحاد کشورهای اسلامی می‌تواند به "خونریزی" در این کشورها پایان دهد.

اردوغان در سخنان خود بار دیگر تاکید کرد که به نظر وی "مسلمانان قاره آمریکا را کشف" کرده‌اند.

وی افزود: «من تنها با استناد به پژوهش‌های علمی این واقعیت را تکرار کردم، اما مورد حمله رسانه‌های غربی و بیگانگان در صفوف خود قرار گرفتم. آنها مدعی شدند که من عقده خود بزرگ‌بینی دارم.»

اردوغان در ۱۵ نوامبر گفت: «دریانوردان مسلمان در سال ۱۱۷۸ به آمریکا رسیدند... و کریستف کلمب خود به مسجدی در بالای تپه‌ای در حاشیه سواحل کوبا اشاره کرده است.» وی پیشنهاد کرد که ترکیه آماده ساختن مسجدی بر روی این تپه است.

کد خبر 279369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha