همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با هشدار در مورد عواقب تحریم‌های غرب علیه روسیه یادآورشد که این اقدامات به اقتصاد جهانی ضربه می‌زند.

 لاوروف: تحریم های غرب علیه روسیه به اقتصاد جهانی ضربه می زند

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، لاوروف روز جمعه در دیدار با نمایندگان مناطق روسیه در وزارت خارجه این کشور گفت: تحریم های غرب علیه روسیه غیرقانونی و مغایر با معیارهای بین المللی است.

وی افزود: تحریم های اعمال شده علیه روسیه هیچ وجه مشترکی با اهداف برای رفع تنش ها در اوکراین ندارد و بدیهی است این تحریم ها بطور متقابل موجب تشدید تنش ها در سطح بین الملی می شود.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآورشد: در تعدادی از کشورهای اروپایی نارضایتی های گسترده ای از تاثیرات تحریم ها در مورد روسیه صورت می گیرد و بسیاری از محافل بازرگانی اروپایی خواهان توسعه روابط تجاری با روسیه هستند.

لاوروف گفت: امیدواریم عقل سلیم برتری یافته و غرب از سیاست تحریم صرف نظر کند.

وی افزود: روسیه امیدوار است با وجود تحریم های اتحادیه اروپا، روابط اقتصادی در سطح مناطق با کشورهای اروپایی ادامه یابد.

غرب از حدود 6 ماه پیش با آغاز مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین چند بسته تحریم علیه روسیه وضع کرد که علاوه بر شماری از مقام های روس، فعالیت های چند بخش اقتصادی و موسسه مالی و شرکت های روسیه در عرصه بین المللی را محدود کرد.

آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه گفت: روسیه بر اثر تحریم های ژئوپلیتیکی (تحریم های اقتصادی و مالی غرب علیه روسیه) 40 میلیارد دلار در سال خسارت می بیند.

کد خبر 279355

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha