همشهری آنلاین: سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه با هشدار در مورد عواقب تحریم‌های غرب علیه روسیه یادآورشد که این اقدامات به اقتصاد جهانی ضربه می‌زند.

 لاوروف: تحریم های غرب علیه روسیه به اقتصاد جهانی ضربه می زند

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، لاوروف روز جمعه در دیدار با نمایندگان مناطق روسیه در وزارت خارجه این کشور گفت: تحریم های غرب علیه روسیه غیرقانونی و مغایر با معیارهای بین المللی است.

وی افزود: تحریم های اعمال شده علیه روسیه هیچ وجه مشترکی با اهداف برای رفع تنش ها در اوکراین ندارد و بدیهی است این تحریم ها بطور متقابل موجب تشدید تنش ها در سطح بین الملی می شود.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآورشد: در تعدادی از کشورهای اروپایی نارضایتی های گسترده ای از تاثیرات تحریم ها در مورد روسیه صورت می گیرد و بسیاری از محافل بازرگانی اروپایی خواهان توسعه روابط تجاری با روسیه هستند.

لاوروف گفت: امیدواریم عقل سلیم برتری یافته و غرب از سیاست تحریم صرف نظر کند.

وی افزود: روسیه امیدوار است با وجود تحریم های اتحادیه اروپا، روابط اقتصادی در سطح مناطق با کشورهای اروپایی ادامه یابد.

غرب از حدود 6 ماه پیش با آغاز مناقشه مسلحانه در شرق اوکراین چند بسته تحریم علیه روسیه وضع کرد که علاوه بر شماری از مقام های روس، فعالیت های چند بخش اقتصادی و موسسه مالی و شرکت های روسیه در عرصه بین المللی را محدود کرد.

آنتون سیلوانف وزیر دارایی روسیه گفت: روسیه بر اثر تحریم های ژئوپلیتیکی (تحریم های اقتصادی و مالی غرب علیه روسیه) 40 میلیارد دلار در سال خسارت می بیند.

کد خبر 279355

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha