همشهری آنلاین: دو رمان ملکان عذاب به نویسندگی ابوتراب خسروی و آه با شین به نویسندگی محمد کاظم مزینانی برنده بهترین رمان هفتمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از واحد مرکزی خبر؛ این برگزیدگان در بخش‌های نقد ادبی، مستند و تاریخ نگاری، داستان کوتاه و رمان معرفی شدند.

در بخش مستند و تاریخ نگاری کتاب «زندان الرشید» نوشته محمد مهدی بهداروند و اصغر گرجی زاده و کتاب «سفر برگذشتنی» نوشته محمدرضا توکلی صابری، در بخش نقد ادبی کتاب «گشودن رمان» نوشته حسین پاینده، در بخش داستان کوتاه کتاب «رازهای سانتیمتری» نوشته مرادعلی مرادی و در بخش رمان و داستان بلند دو اثر «ملکان عذاب» نوشته ابوتراب خسروی و «آه باشین» نوشته محمد کاظم مزینانی انتخاب شدند.

بر اساس این گزارش در این مراسم که سه شنبه 4 آذر در تالار وحدت برگزار شد،وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جایزه ادبی جلال ظرفیت لازم را برای تبدیل شدن به جایزه‌ای بین‌المللی دارد و من از دست اندرکاران می‌خواهم از سال آینده زمینه حضور آثار نویسندگان کشورهای فارسی زبان را در رقابت‌های این جایزه فراهم کنند.

علی جنتی در مراسم معرفی برگزیدگان جایزه جلال با بیان این مطلب افزود: از معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نیز می‌خواهم با خرید این آثار برای کتابخانه‌ها از کتاب‌های برگزیده جایزه جلال حمایت کند.

جنتی با بیانی اینکه داستان تاثیر شگرفی در شخصیت و روند زندگی ما دارد گفت به همین دلیل جایزه ادبی جلال آل احمد مهمترین جایزه‌ای است که با موضوع ادبیات داستانی در کشور ما برگزار می‌شود.

کد خبر 279142

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha