همشهری آنلاین: یک نشریه روسی روز سه شنبه نوشت نمایندگان هیئت‌های دیپلماتیک لهستان و آلمان که عنصر نامطلوب اعلام شده بودند از روسیه اخراج شدند.

روسیه دیپلمات های لهستانی و آلمانی را اخراج کرد

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی از مسکو، وزارت امور خارجه لتونی همچنین بازداشت و اخراج الکسی خولوستوف شهروند لتونیایی و نماینده سابق پارلمان از روسیه را تایید کرد. به عقیده کارشناسان این اخراج ها اتفاقی نیست ، مقامات روسیه می خواهند نشان دهند قصد ندارند دوستی خود را به غربی ها تحمیل کنند.

بیشترین اخراج ها شامل هیئت دیپلماتیک لهستان شد. به دنبال تصمیم مقامات لهستانی در اخراج چندین دیپلمات روس ، روسیه نیز تدابیر مشابهی در خصوص دیپلمات های سفارت لهستان در مسکو اتخاذ کرد. بر اساس اطلاعات رسمی چهار دیپلمات روسی و چهار دیپلمات لهستانی اخراج شدند.

به گفته رسانه های لهستانی ؛ ورشو یک افسر مدیریت اطلاعاتی این کشور را که به عنوان همکار با سفارت روسیه همکاری می کرد ، اخراج و یک افسر وزارت دفاع لهستان و یک وکیل با تابعیت مضاعف روسی-لهستانی را به جرم جاسوسی ، بازداشت کرد. روسیه نیز سه وابسته نظامی و یک کارمند بخش سیاسی را اخراج کرد.

پیش از این نیز اخراج دیپلمات های آلمانی از روسیه صر و صدای زیادی به پا کرده بود. وزارت امور خارجه روسیه تصریح کرد بود :«این افراد در پی اقدامات غیر دوستانه آلمان در مورد یک کارمند سفارت روسیه در آلمان اخراج شدند.»

کد خبر 278337

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha