همشهری آنلاین: جشن طرفداران کلاوس یوهانیس (Klaus Iohannis) رییس جمهوری منتخبی که بزودی اداره امور رومانی را در دست خواهد گرفت، در بخارست، پایتخت این کشور ادامه دارد.

Klaus Iohannis

رقیب او، ویکتور پونتا از حزب سوسیال دموکرات رومانی و نخست وزیر این کشور، توانسته بود در دور اول انتخابات، رای بیشتری بدست آورد و حتی در نظرسنجی ها نیز به عنوان رییس جمهور احتمالی معرفی شود اما در نهایت، این کلاوس یوهانیس از حزب چپ میانه بود که پیروز شد.

به گزارش يورونيوز، روز دوشنبه، رئيس جمهوری آینده اولویت هایش را بویژه در زمینه سیاست خارجی را بیان کرد. او با تاکید بر مبارزه جدی با فساد مالی و اداری گفت: «معتقدم که این پیروزی به معنای تحکیم مشارکت رومانی با شرکای سنتی اش، یعنی ایالات متحده آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپاست و مطمئنا باعث برقراری امنیت بیشتر در منطقه می شود.»

آقای پونتا اعلام کرده است که اگرچه تصمیم مردم را می پذیرد اما قصد ندارد از مقام نخست وزیری استعفا کند و این بدان معنی است که احتمالا رییس جمهوری جدید با پارلمانی مواجه خواهد شد که اکثریت آن، مخالف سیاستهایش هستند.

نخست وزیر رومانی پس از اعلام نتایج شمارش آرا گفت: از همه رومانیایی هایی که رای داده اند، سپاسگزارم. حق همیشه با مردم است. به آقای یوهانیس برای این پیروزی تبریک می گویم. من و همکارانم تا زمانی که در سمتهای دولتی مان هستیم به وظایفمان در مقابل کشور عمل خواهیم کرد.

سخنان نخست وزیر رومانی در حالی ایراد می شود که هزاران نفر در پایتخت و دیگر شهرهای رومانی طی دو روز اخیر با برگزاری تظاهرات، خواهان استعفای او شده‌اند.

کد خبر 278238

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha