سه‌شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ششمین نمایشگاه گالرى بوم با تازه‌ترین آثار بیتا وکیلى، طاهره صمدى طارى و بهار بهبهانى‌زاده برگزار می‌شود.

سه نگاه

به گزارش هنرآنلاين؛"سه نگاه" عنوان این نمایشگاه است كه در آن ٢٠ تابلوى نقاشى روى دیوار مى‌رود؛ آثارى كه سه گونه زیبایى‌شناسى و رویكرد اندیشگى را پیگیرى مى‌كنند اما مخاطب مى‌تواند لابه لاى زاویه نگاه هنرمندان به جهان هستى، تعریف‌شان از فلسفه زندگى و موقعیت انسان معاصر تطابق‌هایى كشف كند و از گفتگویى كه میان آثارشان شكل مى‌گیرد معناهایى نوین دریافت نماید.

در این نمایشگاه هفت تابلوى نقاشى از بیتا وكیلى در ابعاد بزرگ به روى دیوار مى‌رود كه هر چند بدون عنوان هستند و به سیاق همیشگى هنرمند فضایى انتزاعى دارند اما رد اتفاقات این روزهاى خاورمیانه را مى‌توان در آنها جستجو كرد؛ از داعش و كوبانى گرفته تا تحولات اجتماعى كه اتمسفرى اكسپرسیو دارند.

سه نگاه

طاهره صمدى طارى اما با پنج تابلو نقاشى از مجموعه "شتابزدگى بى‌پایان" به بوم مى‌آید؛ آثارى در ابعاد بزرگ كه با زبانی صریح و شخصی از کنار هم قرار دادن فضاهای معماری با دیگر عناصر موجود در زندگی معاصر، به حضور مادی، حسی و پیچیده بشر هزاره سوم اشاره و تصویرى از زندگى تكنولوژى زده ارائه مى‌دهد.

بهار بهبهانى‌زاده نيز در قالب هشت نقاشى مخاطبان را به دیدار "باغ‌هاى ایرانى" دعوت مى‌كند. مجموعه تازه بهبهانى‌زاده، تعمقی روشنگرانه در مسئله استعمارگری است. ترکیب‌بندی‌هایی آراسته شده با خاطره جمعی که درون مایه فلسفه شرقی را از منظر یک شرق‌شناس بازآفرینی مجدد می‌کنند و فرهنگ معماری باغ‌های ایرانی را از دریچه چشم جهانگردان غربی در ابتدای قرن نوزدهم میلادی نشان می‌دهند.

نمایشگاه "سه نگاه" ساعت ١٦ جمعه سى ام آبان در گالرى بوم واقع در خیابان ولى عصر ، بالاتر از نیایش ، ارمغان غربى ، پلاك ١١ آغاز به كار مى‌كند و تا ١٢ دى ماه دایر خواهد بود.

کد خبر 278230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha