همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت مرحوم حمید عاملی قصه‌نویس و قصه‌گوی محبوب کودکان با رونمایی از سی دی اجرای آهنگین قصه «الاغ من دم نداره» از مجموعه قصه‌های «تقی لجباز» در نمایشگاه شهر کتاب مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش همشهری آنلاین، این مراسم که از سوی موسسه رسایش همراه و حامی میراث ملی (که امتیاز انحصاری بهره‌برداری و انتشار آثار مرحوم حمید عاملی را دارد) و همکاری موسسه شهر کتاب برپا می‌شود، اولین مراسم رونمایی از مجموعه داستان‌های حمید عاملی است.

در این مراسم دکتر میر احمد محیط طباطبایی مشاور رییس پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مهندس شادمهر راستین رییس کانون فیلم‌نامه نویسان، جمشید دادجو مدیر انتشارات «دادجو» و سید محمد هاشمی مدیر انتشارات «گزینه بهتر» به سخنرانی می‌پردازند.

در این مراسم صدیقه صداقت صید‌آبادی همسر مرحوم حمید عاملی حضور می‌یابد.

مراسم بزرگداشت مرحوم حمید عاملی و رونمایی از سی دی اجرای آهنگین قصه «الاغ من دم نداره» از مجموعه قصه‌های «تقی لجباز» دوشنبه 26 آبان 93 ساعت 17 در شهر کتاب مرکزی واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از خیابان استاد مطهری، نبش کوچه کلاته، فروشگاه مرکزی شهر کتاب برگزار خواهد شد.

مرحوم حمید عاملی اردیبهشت 1320 در تهران متولد شد. وی به صورت حرفه‌ای از سال 1334 در مجلات "کیهان بچه‌ها"، "اطلاعات هفتگی" و "روشنفکر" به نگارش داستانهای کوتاه به خصوص برای کودکان و نوجوانان و گاهی نگارش داستانهای پلیسی پرداخت.

او از سال 1337 به عنوان گوینده وارد رادیو شد و از سال 1350 به طور مستمر به کار نویسندگی و گویندگی پرداخت.

وی در سال 1364 موسسه صدا سرا را تاسیس کرد که تا سال 1369 نوار و کتاب‌های کودک همانند کدو قل قل زن، آقا موش شکمو1، آقا موش شکمو2، خاله سوسکه و بزبز قندی را به بازار عرضه نمود.

از سال 1369 به علت بیماری وی موسسه تعطیل شد.

مرحوم عاملی در سال 1374 انتشارات بچه‌ها سلام را تاسیس کرد. این موسسه موفق شد تا سال 1386 حدود 47 کتاب کودک، 8 کتاب نوجوان و 7 عدد نوار موزیکال را منتشر کند.

در سال 1386 به علت بیماری و فوت وی موسسه تعطیل شد.

در ضمن 3 جلد کتاب‌های «هزار و یکشب» توسط واحد پژوهش سازمان صدا و سیما به چاپ رسیده و حدود 20 جلد کتاب چاپ نشده است.

در سال 1382 مرحوم عاملی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ردیف پیشکسوتان اهل قلم قرار گرفت. از وی حدود 170 اثر تالیفی و صوتی به جای مانده که 101 اثر، ثبت خانه کتاب ایران شده است.

کد خبر 278153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha