دوشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین:‌ می‌گویند مرتضی پاشایی خواننده محبوب مرحوم ناصر حجازی بوده؛ یعنی قبل از زمانی که مجوز آلبوم بگیرد، با خدابیامرز حشر و نشر داشت.

مي‌گويند مرتضي پاشايي خواننده محبوب مرحوم ناصر حجازي بوده؛ يعني قبل از زماني كه مجوز آلبوم بگيرد، با خدابيامرز حشر و نشر داشت.

پاشايي كه هر چند وقت يك‌بار بايد به خاطر شيطنت رسانه‌ها و افراد در شبكه‌هاي اجتماعي اينترنت بيانيه بدهد كه حالش خوب است، يك چهره نسبتا فوتبالي به حساب مي‌آمد. كنسرت‌هاي او پاتوق بازيكنان مطرح فوتبال بود. خودش هم فوتبال بازي مي‌كرده و مدعي بود بازي‌اش شبيه خداداد عزيزي بوده، يعني ريزنقش و تكنيكي. گفت‌وگوي فوتبالي تماشاگر با اين خواننده پاپ قبل از درگذشت‌اش را بخوانيد:

  • مرتضي پاشايي طي چند ماه اخير تقريبا هر شب كنسرت داشته و به اكثر شهرهاي ايران سفر كرده است.

اين فقط لطف خداست... من براي اين سئوال شما جواب خاصي ندارم!

  • ولي اين يك ركورد عجيب است!

من دنبال ركورد و اين‌جور حرف‌ها نيستم. آن‌قدر از مردم انرژي مي‌گيرم و آن‌قدر مردم به من محبت دارند كه روي صحنه مي‌روم و برايشان مي‌خوانم. من اين انرژي را از مردم مي‌گيرم و به خودتان پس مي‌دهم. حتي برخي وقت‌ها كه قرار است فقط يك سانس اجرا داشته باشيم، هم تعداد شب‌هاي اجرا تمديد مي‌شود و هم به جاي شبي يك سانس، شبي دو سانس اجرا مي‌دهم.

  • خب اين استقبال و اين علاقه مردم برايت خودت جالب نيست؟

جالب... من هر بار و بعد از هر اجرا فقط خدا را شكر مي‌كنم و تلاش مي‌كنم كه بهتر و پرقدرت‌تر كارم را دنبال كنم. فقط با انجام كارهاي بهتر و قوي‌تر مي‌شود گوشه‌اي از اين لطف را جبران كرد و تمام هدف من اين است كه كارهاي بهتري را به گوش مردم برسانم.

  • فكر كرده‌اي كه يك روزي مرتضي پاشايي اين‌جور در دل مردم جا باز كند؟

من هميشه عاشق موسيقي بودم و حدود چهارده سال داشتم كه كارم را با يك گيتار شروع كردم. حتي در آن زمان مخالفت‌هايي با من شد ولي من عاشق موسيقي بودم و هدفم را دنبال كردم. من هميشه خودم را مديون پدرم مي‌دانم و مطمئن هستم كه هر چه دارم از دعاي خير او، خانواده‌ام و مردم است.

  • بيشتر كارهاي آلبوم و قطعاتي كه از تو منتشر مي‌شود را خودت انجام داده‌اي و شايد به همين دليل است كه خيلي زود با مردم ارتباط برقرار كردي و مورد توجه قرارگرفتي؟

من اعتراف مي‌كنم كه اين كارها و اين ملودي‌ها از كائنات به من رسيده! نه اينكه من آدم خاصي باشم و قصد تعريف كردن از خودم را داشته باشم.

حرف من اين است كه تمام اين اتفاق‌ها فقط از روي لطف خدا به برايم آمده و من كاره‌اي نيستم. فكر مي‌كنم كه ماجرا اين‌جوري بوده و بعضي وقت‌ها من هيچ نقشي توي كار نداشتم. شايد فكر كنيد كه من كليشه‌اي صحبت مي‌كنم ولي مرتضي پاشايي غير از اينكه خدا را شكر كند و بگويد كه همه چيز از طرف او بوده، چيز ديگري ندارد.

  • در بين كارهايي كه انجام دادي قطعه «نگران مني» كه تيتراژ برنامه «ماه عسل» هم بود، در كنسرت‌ها به شدت مورد توجه هوادارانت قرار گرفت.‌‌

اين قطعه داستان جالبي دارد... شايد باورتان نشود ولي من فقط در عرض دو روز اين كار را تحويل دوست خوبم احسان عليخاني دادم. من در آن زمان به شدت مريض بودم و حتي با آن حال و احوال اين كار را خواندم و تحويل احسان دادم. به هرحال اين يك اتفاق خوب است كه سي شب صدايت به گوش مردم برسد و ميهمان آن‌ها باشي.

  • خيلي از چهره‌هاي معروف و ستاره‌ها به كنسرت‌هاي تو حاضر مي‌شوند و استقبال آن‌ها از كنسرت‌ها و كارهاي تو قابل‌توجه است؟

خب من هميشه كارهاي خوب اين عزيزان را در تلويزيون و سينما مي‌بينم. دوستان هنرمند من همشيه بازي‌هاي خوبي داشته‌اند كه من با آن‌ها خاطره دارم، مثلا چند شب پيش خانم بهاره رهنما به كنسرت ما آمد و جالب اينكه در ميان اين همه كارهاي خوب و قابل‌توجهي كه ايشان انجام داده بود، من «نان، عشق و موتور هزار» را به ياد داشتم و اين اولين چيزي بود كه توي ذهن من جرقه زد.

در ميان ورزشكاران هم همين‌طور... وقتي من بازي‌هاي آن‌ها را مي‌بينم و انرژي مي‌گيرم، خوشحال مي‌شوم كه بگويم با صدايم و با خواندن، نقشي در زندگي آن‌ها داشته باشم؛ اين يك تعامل و اتفاقا دو طرف است كه من از آن لذت مي‌برم.

منبع: همشهري تماشاگر

کد خبر 278142

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha