همشهری آنلاین: معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با تاکید بر توسعه ستاد هوافضا با حضور شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، گفت: میزان صادرات در حوزه هوافضا در سال جاری برابر ۱۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش فارس، دكتر سورنا ستاری در نشست خبری با بیان اینکه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنابع هوایی و هوانوردی از 27 تا 30 آبان ماه در جزیره کیش برگزار می‌شود، بر خصوصی‌سازی حوزه هوافضا تاكيد كرد و گفت: توسعه هوانوردی عمومی و ساخت قطعات هوایی به طور جدی از سوی معاونت علمی و فناوري رييس جمهوري پیگیری می‌شود و سعی داریم مسائلی که با ایده تحریم‌ها است را با تکیه بر دانش داخلی حل کنیم.

وی ادامه داد: توسعه ستاد هوانوردی با تاکید بر شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی راهبرد جدید معاونت علمی و فناوری است.

ستاری اظهار داشت: 1000 شرکت دانش‌بنیان ثبت شده‌اند که تعدادی از آنها در حوزه هوافضا فعالیت می‌کنند و امیدواریم اتفاقی جدی در حوزه بالگرد و پهباد داشته باشیم و بتوانیم با بازار جهانی ارتباط بگیریم.

وی افزود: نمایشگاه صنابع هوایی برای نخستین بار با این مجموعه شرکت‌کننده برگزار می‌شود و وظیفه معاونت این است که ریسک شرکت‌های دانش‌بنیان را پوشش دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: ما هنوز در حال واردات تکنولوژی هستیم ولی بخش‌هایی از صنعت هوایی به وجود آمد که بتوانیم صادرات داشته باشیم و پروژه‌هایی مانند توربین هوایی را آغاز کردیم که به صورت جدی نیز در حال پیگیری آن هستیم.

وی افزود: بحث ابیونیک هم بسیار مهم است و در ساخت آن هم پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتیم و شرکت‌های دانش‌بنیان را فعال کردیم.

کد خبر 277916

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha