شنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: آنچه گذشت؛ تی. جی دیو، نمایشنامه‌نویس و کارگردان چهل‌ساله‌ کانادایی در سال ۲۰۰۴ به‌همراه مایکل رینالدی نمایشنامه‌ای نوشت با نام خلال‌دندان و سیگارها و الان ماستال براساس آن فیلمنامه‌ای نوشت با نام کلمه‌ اف (کلمه‌ دوستی)

مایکل دوز

مايكل دوز كانادايي در سال 2012 ساخت فيلمي براساس اين فيلمنامه را آغاز كرد. ابتدا قرار بود كيسي افلك نقش اصلي فيلم را بازي كند، اما درنهايت تصميم گرفته شد كه بازيگري جوان‌تر اين نقش را بر عهده بگيرد و درنتيجه دنيل ردكليف انتخاب شد.

نقش زن اصلي هم به زويي كازان، نوه‌ي اليا كازان رسيد. چه مي‌شد اگر در طول شش هفته در انتاريو (كانادا) و دوبلين (ايرلند) فيلمبرداري شد. این فیلم در کانادا با همان نام كلمه‌ي اف اکران شده است.

پيتر تراورس كه خيلي فيلم را دوست دارد، نوشته است: «خوب است كه مي‌بينيم اين بازيگر بااستعداد [دنيل ردكليف] بدون كمك‌گرفتن از جادوگرهاي جلوه‌هاي ويژه، در يك نقش معاصر احساس راحتي مي‌كند. چه ‌مي‌شد اگر عرصه‌هاي جديدي را فتح نمي‌كند، اما تماشاگران را مسحور مي‌كند.

و ردكليف و كازان هم قطعا فريبنده‌اند؛ هيچ "اگر"ي هم ندارد». جيمز براردينلي كه دو ستاره و نيم به فيلم داده، يادداشت خود را چنين به‌پايان رسانده است: «چه‌مي‌شد اگر غذاي آشغال سينماييِ قابل‌قبولي براي عشاق كمدي‌رمانتیك‌هاست.

آن‌قدر هوشمندانه يا بامزه نيست كه تماشاگران بیشتري را جذب كند. خيلي احساس يك فيلم جشنواره‌اي را دارد كه آن‌قدر كه در جشنواره و درون حباب جداافتاده‌اي كه پر است از شيفته‌هاي سرسخت موفق بوده، نمي‌تواند در نمايش در مولتي‌پلكس محلي هم موفق باشد. ازآنجاكه استوديوهاي بزرگ هاليوودي ديگر به‌اندازه‌ي كافي فيلم‌هاي سبك عاشقانه‌ي سنتي به ما عرضه نمي‌كنند، پركردن اين خلأ به فيلم‌هاي مستقل محول شده است.

نتيجه، اگرچه قابليت راحت‌تماشاشدن در نود دقيقه را دارد، اما آن‌قدر جذاب نيست كه آدم بگويد ارزشي بيش از كرايه‌كردن و تماشا در خانه دارد». مايكل فيليپس هم كه چندان از فيلم خوشش نيامده و دو ستاره به آن داده، نوشته است: «اگر نوجواني در خانه‌تان هست كه دوست دارد اين فيلم را ببيند، مي‌گويم حتما بگذاريد اين كار را بكند، دلسردش نكنيد. چه ‌مي‌شد اگر حداقل درباره‌ي رفتن تازه‌جوان‌ها به‌سمت نوعي درايت در بحث روابط است.

ممكن است خيلي خوب نباشد، اما حداقل در آن خبري از ترنسفورمرها نيست». امتياز اين فيلم در سايت IMDb تاكنون 3/7 از 10 است و در سايت متاكريتيك 59 از100 

ادامه‌ی این مطلب را می‌توانید در شماره‌ی 57 همشهري 24 بخوانيد.

منبع:همشهري 24

کد خبر 277843

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha