همشهری آنلاین: مردم ایتالیا در اعتراض به سیاست‌های اقتصادی دولت و اتحادیه اروپا بار دیگر وارد میدان شده و علاوه بر اعتصاب عمومی اجتماعی در ۲۵ شهر این کشور تظاهرات کردند.

 تظاهرات گسترده علیه سیاست های دولت ایتالیا

به گزارش ایرنا، در پی فراخوان اتحادیه‌های کاری، ده‌ها هزار نفر از کارگران بخش صنایع، دانشجویان، شاغلین، بیکاران، جنبش‌های اجتماعی، مهاجران خارجی و اتحادیه‌های کاری ایتالیا علیه سیاست‌های دولت متئو رنتزی نخست وزیر و اتحادیه اروپا، بویژه علیه قانون ثبات اقتصادی، اصلاحات مدارس و اصلاحات کار موسوم به 'Jobs act' وارد میدان شده و دست به اعتصاب عمومی و تظاهرات زدند.

پلیس در شهر رم پایتخت ایتالیا ، جاییکه حدود 10 تظاهرات مختلف برگزار می شود، با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی در حالت آماده باش کامل بسر می‌برد.

تظاهرات ضددولتی در سراسر ایتالیا از صبح امروز ساعت 10 به وقت محلی آغاز شد و همچنان ادامه دارد.

از سویی نیز اعتصاب حمل ونقل عمومی (اتوبوس ، مترو و قطار) باعث سرگردانی هزاران مسافر در سراسر ایتالیا و ایجاد ترافیک سنگین شده است.

متئو رنتزی نخست وزیر ایتالیا و دبیرکل حزب دموکرات ها نیز در آستانه سفر به استرالیا برای شرکت در نشست گروه20 ، هشدار داد: روند اصلاحات قانون کار متوقف نخواهد شد و پارلمان در ساعات آتی برای تصویب آن رای خواهد داد و از اول ژانویه سال 2015 ماده 18 قانون کار اصلاح می شود.

وی همچنین در پی تظاهرات قبلی اتحادیه کاری Cgil در جریان همایشی که در شهر فلورانس در شمال ایتالیا برگزار شد با دفاع از اصلاحات دولت در ماده قانون کار اظهار داشت: باید به تظاهرات خیابانی احترام گذاشت ولی من از ایجاد وضعیتی متفاوت در جناح چپ هراسی ندارم. دفاع از ماده 18 قانون کار همچون تلاش برای انداختن سکه تلفن به گوشی 'آیفون' است. جهان تغییر کرده و دیگر نمی توان به عقب بازگشت.

معترضین علیه آنچه سیاست های مخرب ریاضتی اتحادیه اروپا ' خواندند و همچنین علیه اصلاحات قانون کار و حذف ماده 18، برنامه خصوصی سازی، قانون ثبات و علیه بلوکه شدن قراردادهای کاری و حقوق بازنشستگی مناسب شعار دادند و خواستار افزایش حقوق ها ، سرمایه گذاری در خدمات عمومی اساسی (مدارس، بهداشت و حمل و نقل) و اموال عمومی و حق مسکن شدند و گروهی از معترضین به پرتاب تخم مرغ و بطری های دودزا علیه وزارت توسعه اقتصادی و سفارت آلمان پرداخت.

مائوریتزیو لاندینی دبیر کل اتحادیه کاری 'فیوم ' تهدید کرد: تا زمانی که دولت به خواسته‌های انها گوش ندهد به اعتراض‌ها ادامه می‌دهند زیرا باید اوضاع کشور را تغییر داد. دولتی که می‌خواهد همه چیز را تغییر دهد حاضر به گفت وگو با هیچکس و هیچیک از اتحادیه‌های کاری نیست.

کد خبر 277774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha