همشهری آنلاین: مدیرعامل پارک جنگلی سی‌سنگان با اشاره به شناسایی ۱۲۰ گونه گیاهی در جنگل‌های شمال کشور، گفت: ۷۰ گونه این گیاهان در منطقه حفاظت شده پارک جنگلی سی‌سنگان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، "محمدتقی سلطانی" روز یکشنبه در جریان برنامه بازدید خبرنگاران از پارک جنگلی سی‌سنگان نوشهر، افزود: وجود این گونه‌های گیاهی متنوع، غنای بالایی به جنگل‌های شمال کشور بخشیده است.

مدیرعامل پارک جنگلی سی‌سنگان تصریح کرد: وجود این گونه‌های متنوع گیاهی و جنگلی موجب پویایی و غنای بالای جنگل‌های کشور شده و حفاظت از این گیاهان از جمله برنامه‌های مهم در زمینه حراست از عرصه‌های طبیعی و جنگلی کشور است.

وی در ادامه با اشاره به وجود 70 گونه گیاهی در پارک جنگلی سی‌سنگان و زیبایی و طبیعت کم‌نظیر این منطقه، گفت: منطقه سی‌سنگان دو موهبت الهی جنگل و دریا را داراست که ظرفیت بسیار مناسبی را برای جذب گردشگر و رشد و توسعه صنعت گردشگری در منطقه فراهم کرده است.

وی با اشاره به این که سی‌سنگان یکی از مناطق طبیعی بکر و برتر کشور در حوزه تفریحی و گردشگری است، اظهار داشت: فراهم کردن زمینه و بستر مناسب برای جذب و حضور گردشگران در این منطقه نقش مهمی در استفاده بهینه از این ظرفیت در عرصه رشد و توسعه اقتصادی منطقه و کشور دارد.

سلطانی در ادامه مساحت جنگل سی‌سنگان را 590 هکتار و منطقه ساحلی آن را 22 هکتار اعلام و گفت: این پارک جنگلی در سال 1348 طراحی و از سال 1350 استفاده عمومی از آن آغاز شده است.

مدیرعامل منطقه حفاظت شده پارک جنگلی سی‌سنگان با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این منطقه برای توسعه گردشگری، گفت: گردشگری امروزه به عنوان یک صنعت مهم و پررونق مطرح است که قابلیت رقابت با بسیاری از صنایع به لحاظ کسب درآمد و شکوفایی اقتصادی را دارد.

کد خبر 277327

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha