همشهری آنلاین: شرکت گوگل به تازگی وارد همکاری با دانشگاه آکسفورد برای تحقیق در زمینه هوش مصنوعی شده است.

google

به گزارش وب سایت تک تامیز، همکاری گوگل و دانشگاه آکسفورد برروی پردازش و شناسایی تصویر و زبان های طبیعی تمرکز دارد. شرکت گوگل به تازگی یک شرکت نوپای فعال در زمینه هوش مصنوعی به نام DeepMind را به قیمت 500 میلیون دلار خریداری کرده است. این شرکت برروی استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین در شبیه سازی، ساخت بازی های کامپیوتری و تجارت الکترونیک کار می کند.

این شرکت که اکنون به عنوان تیم Google DeepMind معروف شده قرار است با دو تیم متشکل از متخصصین و اساتید برجسته دانشگاه آکسفورد در حوزه پردازش تصویر و یادگیری زبان های طبیعی همکاری کند.

در چند سال اخیر شرکت های فن آوری برروی تحقیقات فن آوری های مرتبط با هوش مصنوعی سرمایه گذاری های زیادی کرده اند. گوگل تاکنون چند شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی را خریداری کرده است.

شرکت فیس بوک سال گذشته برروی یک تحقیق علمی در زمینه شبکه های عصبی و کاربرد آن در شناسایی صورت انسان سرمایه گذاری کرد. در این تحقیق که نتایج آن نیز در یکی از ژورنال های مطرح منتشر شد، دانشمندان موفق شدند با استفاده از مفهوم Deep Learning و شبکه های عصبی سیستمی بسازند که دقت تشخیص چهره اش از انشان چند دهم درصد بالاتر است.

کد خبر 276094

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha