همشهری آنلاین: رییس هیئت مدیره دوستداران طبیعت ایلام گفت: محل دفن زباله‌های ایلام به چالشی زیست‌محیطی تبدیل شده است.

به گزارش ايسنا، حسین نعمتی گفت‌: متاسفانه در نزدیکی روستای "سرطاف"، زباله به شکل غیرقابل باوری انباشته شده و طبیعت منطقه به شدت در معرض نابودی قرار گرفته است.

وی با بیان این ‌که سوزاندن زباله‌های مختلف در دل طبیعت و مخلوط شدن آن با خاک از نابودی قطعی این منطقه خبر می‌دهد، ادامه داد: نکته عجیب وجود زباله‌های بیمارستانی در این بین است که خطرات جدی را متوجه سلامت شهروندان می‌کند و حضور حیوانات ولگرد که به راحتی می‌توانند ناقل بیماری باشند یک تهدید جدی برای سلامت عمومی به شمار می‌رود.

رئیس هیئت مدیره دوستداران طبیعت ایلام تاکید کرد: شهرداری موظف است زباله‌های بیمارستانی و زباله‌های مربوط به مطب پزشکان را جداگانه امحاء نماید، چون از این بابت هزینه‌هایی را دریافت می‌کند اما هیچ اقدام موثری انجام نداده است.

نعمتی با طرح این سوال که آیا وقت آن نرسیده استان ما از یک کارخانه بازیافت زباله بهره‌مند شود؟ گفت: پس از پیگیری‌های انجمن خوشبختانه شهردار ایلام قول داد برای جلوگیری از ورود زباله‌های عفونی به این منطقه و هم‌چنین استقرار کانکس در مرکز شهر برای شروع طرح تفکیک از مبدا و جداسازی زباله خشک و تر اقدام کند که امیدواریم هرچه زودتر اجرایی شود.

کد خبر 275949

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha