شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو هیات علمی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشورضمن تاکید بر لزوم با کیفیت بودن شیر توزیعی مدارس، در عین حال اظهاراتی مبنی بر وجود کلسیم بیشتر در شیرهای پرچرب را رد کرد.

  آیا کلسیم شیرهای پرچرب بیشتر است؟

تیرنگ نیستانی در گفت‌وگو با ايسنا، در مورد کیفیت شیر مدارس با بیان اینکه در حال حاضر در این مورد آنالیزی نداشتیم و اطلاعات ما بر اساس اطلاعات سال 86 است، گفت: در سال 86 در جلسه‌ای که با مسوولین صنف لبنیات داشتیم، تاکید کردیم که شیر مدارس باید به لحاظ پروتئین، کلسیم، بار میکروبی و سایر شاخص‌ها با کیفیت‌ترین شیر باشد.

نیستانی در پاسخ به سوالی مبنی بر بیشتر بودن کلسیم شیرهای پرچرب نسبت به کم چرب، گفت: این موضوع را تایید نمی‌کنیم، زیرا هر چه محتوای چربی محصول لبنی بالاتر باشد در واحد حجم، میزان کلسیم آن کمتر می‌شود.

وی افزود: بنابراین چنین چیزی موضوعیت ندارد، زیرا کلسیم در فاز چربی شیر نیست و احتمالا شیرهای کم چرب به لحاظ کلسیم غنی‌تر هستند. ضمن اینکه چربی اگر بالا باشد یکی از عوامل دفع کلسیم است.

نیستانی همچنین ازبرنامه ملی مراقبت از غذا و تغذیه به عنوان مهم‌ترین برنامه در دست انجام انستیتو تحقیقات تغذیه و صنایع غذایی کشور خبر داد و گفت: درصدد کسب اطلاعات به روز در مورد وضعیت تغذیه مردم و مشکلات تغذیه‌ای آنها برای ارائه به سیاستگذاران در جهت تصمیم‌گیری و اقدام به موقع و سریع برای رفع این مشکلات است.

کد خبر 275081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha