سود بیشتر یعنی ریسک بالا و این خطری است که سپرده‌گذاران در مؤسسات غیرمجاز پولی کشور را تهدید می‌کند.

اقتصاد - پول

ولي‌الله سيف، رئيس‌كل بانك مركزي كه پيش از اين گفته بود هيچ مسئوليتي در قبال خطرات سپرده‌گذاران در اين مؤسسات غيرمجاز نخواهد داشت، بازهم هشدار داد و از مردم خواست به انگيزه دريافت سود بالا، پولشان را در خطر سوخت‌شدن قرار ندهند. به گزارش همشهري، همزمان با كاهش نرخ تورم رسمي در كشور حتي پايين‌تر از نرخ سود سپرده‌هاي يكساله شبكه بانكي، انگيزه سپرده‌گذاران براي خروج پولشان از شبكه بانكي و سپرده كردن آن در مؤسسات غيرمجاز مالي و پولي با هدف دريافت سود بيشتر كاهش يافته، اما تبليغات گسترده اين مؤسسات، خيلي‌ها را وسوسه كرده تا در اين نهادهاي فاقد مجوز قانوني فعاليت سپرده‌گذاري كنند.

همزمان اظهارنظر برخي مقامات اقتصادي دولت ازجمله وزير اقتصاد و دارايي در هفته‌هاي اخير مبني بر كاهش نرخ سود سپرده‌هاي بانكي متناسب با تورم انتظاري، اين خطر تشديد شده كه بخشي از سپرده‌گذاران شبكه بانكي، دوباره سوداي انتقال پولشان را به مؤسسات غيرقانوني يادشده در ذهن‌شان داشته باشند.

رئيس‌كل بانك مركزي درخصوص تجديد‌نظر در نرخ سود بانكي ادامه داد: اين مسئله در دستور كار جلسه شوراي پول و اعتبار است و به‌طور حتم نرخ‌ها متاثر از تورم خواهد بود. البته بازار نسبت به اين مسئله واكنش نشان خواهد داد اما گزارشي كه در اين‌باره در شوراي پول و اعتبار مطرح خواهيم كرد به اين مسئله جهت خواهد داد. البته نرخ‌ها نبايد به‌صورت دستوري باشد و شرايط اقتصاد بايد تعيين تكليف كند.ديروز ولي‌الله سيف بارديگر از تكميل فرايند نظم‌بخشيدن به اين مؤسسات و ادامه راه ناتمام پايان دادن به فعاليت بازيگران غيررسمي بازار پول ايران خبر داد.

کد خبر 274943

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha