سه‌شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۲۸
۰ نفر

تخریب شبانه بخشی از سنگفرش‌های میدان ثبت جهانی‌شده نقش‌جهان اصفهان که ۲روز پیش بدون اطلاع و استعلام از سازمان میراث فرهنگی انجام شده بود به بهانه ایجاد یک زمین کوچک برای نمایش چوگان صورت گرفت.

نقش جهان


اگرچه با اطلاع‌رساني بموقع خبرنگاران حاضر در ميدان نقش‌جهان اصفهان تنها نيمي از سنگفرش‌هاي محوطه چمن‌كاري‌شده مقابل بازار قيصريه اصفهان تخريب شد اما با حضور فرهاد نظري، رئيس دفتر ثبت آثار تاريخي و فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي و همچنين رئيس اداره ميراث فرهنگي اصفهان قرار شد تا فدراسيون چوگان و شهرداري اصفهان تا صبح روز 19مهرماه به بازگرداندن سنگ‌هاي برچيده شده از ميدان نقش‌جهان اقدام كنند.

عصر 19مهرماه اما نه‌تنها بخش‌هاي تخريب شده از ميدان نقش‌جهان اصفهان كه در فهرست ميراث جهاني يونسكو نيز قرار گرفته است مرمت نشد كه حتي شهرداري اصفهان اقدام به چمن‌پوش كردن بخش‌هاي تخريب شده براي برگزاري نمايشي يك بازي چوگان كرد.

اما اين بازي تنها يك ماكت نمايشي از بازي واقعي چوگان بود كه به گزارش خبرنگار همشهري تنها 6بازيكن داشت. تصاوير منتشرشده از بازي نمايشي چوگان در جمعه گذشته نيز كه در خبرگزاري‌ها منتشر شد بيانگر خلف وعده مسئولين فدراسيون چوگان و شهرداري اصفهان در ترميم زخم ميدان نقش‌جهان است. تصاوير منتشرشده در حالي بازي نمايشي چوگان را به تصوير كشيده‌اند كه سطح تخريب شده از سنگفرش‌هاي ميدان نقش‌جهان با چمن پوشانده شده است.

کد خبر 274730

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha