مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: متروی لندن از سال ۲۰۲۲ به بعد به قطارهای کاملا خودکار مجهز خواهد شد. مترو لندن در زمره قدیمی‌ترین سیستم‌های ریلی زیرزمینی جهان به شمار می‌آید و از این حیث در دنیا زبانزد است. اکنون شهردار این کلانشهر از ورود ۲۵۰ قطار جدید به شبکه متروی آن در سال‌های آینده خبر می‌دهد.

به گزارش مهر، نکته جالب توجه اینجاست که متروی لندن به دلیل قدمت طولانی از واگن‌های قدیمی و عاری از فناوری‌ها و امکانات رفاهی رایج در سایر متروهای جهان رنج می‌برد. اکنون قطارهایی در راه متروی این کلانشهر اروپایی است که نه تنها درهای بزرگ‌تر خواهند داشت بلکه مجهز به سیستم تهویه مطبوع بوده و امکان حرکت مسافران میان واگن‌ها نیز فراهم خواهد شد، امکاناتی که در متروی بسیاری از شهرهای جهان چندان جدید نیست.

با بهره‌برداری از این قطارها، حجم جابجایی مسافران در متروی لندن در هر ساعت 12 هزار نفر افزایش پیدا خواهد کرد. مهم‌ترین ویژگی این قطارها، خودکار بودن آنهاست که بدین ترتیب نه تنها سرعت بلکه بهره‌وری آن‌ها در جابجایی مسافران افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

مدرن‌سازی متروی لندن حداکثر چهار میلیارد دلار هزینه در برخواهد داشت. در حال حاضر شرکت‌های معتبری همچون زیمنس و هیتاچی رقابت شدیدی را برای برنده شدن در این مناقصه آغاز کرده‌اند. برنده نهایی سال 2016 مشخص خواهد شد.

از نکات جالب توجه این به‌روزرسانی لزوم طراحی و ساخت واگن‌هایی است که عمر مفید آنها تا 40 سال باشد!

کد خبر 274624

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha