همشهری‌آنلاین: اولین کنفرانس بین‌المللی سواد رسانه‌ای در ایران، ۳۰ مهرماه ۱۳۹۳ در سالن اصلی مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد برگزار خواهد شد.

اولین کنفرانس سواد رسانه ای

به گزارش مهر، این کنفرانس محصول تلاش گروه پژوهشی سواد رسانه‌ای و تعدادی از نهادهای علمی، فرهنگی و دانشگاهی کشور و موضوع اصلی آن، بازخوانی و انتقال تجارب آموزش عمومی سواد رسانه‌ای است.

اگرچه مباحث و مسائل دیگری نیز در این کنفرانس مورد بحث قرار خواهند گرفت اما هدف اصلی کنفرانس گرد هم آوردن محققان و مدرسان سواد رسانه‌ای در کشور، و ایجاد فرصتی برای محققان سواد رسانه‌ای در کشور برای انتقال تجارب و ارائه یافته‌های پژوهشی آن‌ها خواهد بود.

در فراخوان اولین کنفرانس بین‌المللی سواد رسانه‌ای در ایران، این رویداد به عنوان فرصت منحصر به فردی که می‌تواند سبب پُررنگ شدن نقش نهادهای مسئول در همگانی سازی آموزش سواد رسانه‌ای شود، یاد شده است. از دیگر اهداف کنفرانس می‌توان به بازآموزی مدرسان سواد رسانه‌ای و کمک به آن‌ها در جهت ایجاد خلاقیت در تدریس اشاره کرد.

سخنرانان این کنفرانس عبارتند از: سعیدرضا عاملی از دانشگاه تهران، سیندی شیب از کالج ابناکا نیویورک، سیدمحسن فاطمی از دانشگاه هاروارد و کریس سپری از کالج ابناکا نیویورک.

محورهای کنفرانس شامل موارد زیر است:

1. آموزش سواد رسانه‌ای: (بیم‌ها و امید‌ها، سواد رسانه‌ای و فن‌آوری‌های نوظهور، سواد رسانه‌ای و پیشگیری از وقوع جرم، سواد‌رسانه‌ای و پدافند غیرعامل، سواد رسانه‌ای و توسعه آموزش‌های عمومی و سواد رسانه‌ای، اقتصاد رسانه‌ای و محتوای تاثیر پذیرفته از بازار)

2. سواد رسانه‌ای و سبک زندگی ایرانی اسلامی (سواد رسانه‌ای و بنیان خانواده، سواد رسانه‌ای و اقتصاد مقاومتی).

3. سواد رسانه‌ای، رشد فردی و مسئولیت اجتماعی (سواد رسانه‌ای و تغییر الگوهای مالکیت رسانه، سواد رسانه‌ای و رسانه‌های ایران، سواد رسانه‌ای و تعلیم و تربیت، سواد رسانه‌ای و حفظ حریم خصوصی و سواد رسانه‌ای و منشور حقوق مصرف‌کننده رسانه).

کد خبر 274363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha