همشهری آنلاین: آیت‌الله سبحانی گفت: ضمن انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر باید آبرو و شخصیت افراد نیز حفظ شود.

sobhani

این مرجع تقلید در درس خارج فقه با بیان این‌که «نصیحت کردن آشکار در میان مردم تخریب شخصیت افراد است» اظهار کرد: به عنوان مثال اگر عاقدی متن عقد را اشتباه بخواند، صیغه محرمیت باطل می‌شود اما برای مطرح کردن این موضوع باید به طور جداگانه و خصوصی، این مسئله را به عاقد یادآور شد، تا عقد را مجدد قرائت کند و به این صورت شخصیت وی نیز حفظ ‌شود.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به این‌که «مبلغان در ایام تبلیغ مبادا به گونه‌ای سخن بگویند که آبروی افراد زیر سوال برود» گفت: نباید با مطرح کردن برخی سخنان شخصیت افراد تخریب شود.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید با تاکید بر این‌که «در عین امر به معروف و نهی از منکر باید آبرو و شخصیت افراد را حفظ کرد» افزود: برای مثال اگر آقایان روحانی حدیثی را بر روی منبر اشتباه تعبیر کردند نباید همان لحظه به وی پاسخ داد، بلکه باید صبر کرد تا وی از منبر پایین بیاید و به صورت جداگانه و خصوصی با یکدیگر حدیث را معنا کنند یا این شیوه آبروی افراد محفوظ خواهد ماند.

وی با بیان این‌که «اسلام دینی جامع و کامل است» خاطرنشان کرد: ائمه معصومین‌ (ع) 14 قرن قبل، جزیی‌ترین نکات و مسایل را مطرح کردند و آیندگان وظیفه دارند نسبت به آنها اهتمام داشته باشند.

کد خبر 274336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha