نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از اقدام ضربتی این کمیسیون برای برخورد با تبلیغات ماهواره‌ای خبر داد و گفت: امروزه از زمان وجود قوانین برای برخورد با تبلیغات ماهواره‌ای بیش از ۱۰سال‌ می‌گذرد لذا در طرح مقابله با تبلیغات ماهواره‌ای علاوه بر به روز شدن قوانین، نحوه برخورد با متخلفان مورد بازبینی قرار گرفته است.

ماهواره

عبدالرحمان رستميان با يادآوري بررسي طرح منع تبليغات و معرفي محصولات و خدمات غيرمجاز و آسيب‌رسان به سلامت در فضاهاي مجازي و شبكه‌هاي ماهواره‌اي، گفت: با توجه به اينكه امروزه محل فروش بسياري از تبليغاتي كه در ماهواره‌ها انجام مي‌شود، در ايران است در اين طرح تلاش داريم تا با تبليغ‌كنندگان محصولات غيراستاندارد يا فاقد مجوز برخورد كنيم. نماينده مردم دامغان ‌ ادامه داد: زماني كه كالا يا دارويي در ماهواره تبليغ مي‌شود براي دسترسي مردم به اين محصولات شماره تلفن‌هايي در اختيار افراد قرار داده شده . بر اين اساس مي‌توان با رديابي شماره تلفن‌ها شركت‌هاي مورد نظر را شناسايي كرد.

در اين طرح درصدد جلوگيري از فروش كالاها و داروهاي آسيب‌رسان از طريق شبكه‌هاي ماهواره‌اي هستيم و با متخلفان نيز برخوردهاي جدي خواهيم كرد. رستميان با اشاره به اينكه در اين طرح علاوه بر درنظر گرفتن جرايم مالي، محكوميت‌هايي‌‌ مانند حبس درنظر گرفته شده، افزود: براي اجراي درست طرح مذكور نياز به همكاري نيروي انتظامي و سازمان غذا و دارو‌ست و نشست‌هايي براي به نتيجه رسيدن اين طرح با مسئولان سازمان غذا و دارو برگزار خواهد شد تا نتيجه مطلوبي به دست‌آيد.

کد خبر 274145

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha