نخستین تاکسی‌های پاک هیبریدی تا پایان سال ۹۳ به ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت وارد می‌شوند. هم‌ اکنون ۲مدل از خودروهای هیبریدی مجوز ورود به کشور را اخذ کرده‌اند.

taxi

براساس رويكرد محيط‌زيستي مديريت شهري، ورود 10هزار تاكسي هيبريدي به ناوگان حمل‌ونقل عمومي شهر در دستور كار قرار دارد. خودروهاي هيبريدي آلايندگي بسيار كم و در حد صفر دارند از همين رو شهرداري تهران در تلاش است تا تاكسي‌ها و اتوبوس‌هاي پاك را در شهر فعال كند. در اين راستا توسعه سامانه اتوبوس‌هاي برقي و افزايش اتوبوس‌هاي هيبريدي در شهر نيز در دستور كار قرار دارد.

به گفته حجت‌الله بهروز، قائم‌مقام معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهردار تهران، مانع اصلي ورود تاكسي‌هاي هيبريدي به ناوگان اين بود كه هيچ خودروي هيبريدي‌اي در فهرست واردات خودرو به كشور وجود نداشت كه اخيرا 2مدل از اين خودروها در فهرست واردات قرار گرفته و اميد است مدل‌هاي ديگر نيز مورد تأييد قرار گيرد و زمينه ورود اين خودروهاي پاك به كشور فراهم شود.

وي ادامه داد: اين موضوع نويد خوبي است براي سرمايه‌گذاران تا بتوانند نسبت به همكاري و مشاركت براي ورود تاكسي‌هاي هيبريدي به تهران اقدام كنند.به گفته وي، پس از اعلام فراخوان اين طرح، 13شركت براي ورود تاكسي‌هاي مدرن و استاندارد هيبريدي به تهران اعلام آمادگي كردند و مديريت شهري نيز به‌دنبال آن است كه شرايط ورود اين تاكسي‌ها را تسهيل كند. از طرفي موضوع كمك شهرداري به سرمايه‌گذاران بخش خصوصي براي تحقق اين مهم نيز با جديت دنبال مي‌شود.

کد خبر 273999

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha