همشهری آنلاین: پخش خبرهای جعلی و نامناسب در فضای مجازی همزمان با تلاش دولت برای تسهیل استفاده سالم از این فناوری‌ها نشان از نوعی سوگیری هدفمند است که به نظر می‌رسد مردم و استفاده کنندگان از این فضا باید بیشتر دقت کنند.

اینترنت فضای مجازی

به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که بحث فیلترینگ شبکه‌های ارتباطی اینترنتی مطرح شد و به دنبال آن موافقان و مخالفان این شبکه‌ها اظهار نظرهای فراوانی داشتند.

همزمان شاهد اظهارات فرمانده ناجا و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم بودیم که حکایت از موافقت نداشتن با فیلترینگ این فناوری‌ها داشت و در نشست خبری امروز (چهارشنبه 9 شهريور) وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد که مسدود شدن شبکه‌های مجازی همچون وایبر راه حل نیست.

با این حال خبرهایی دروغینی که عواطف عمومی را جریحه‌دار می‌کند همچون شایعه کذب سقوط هواپیمای مسافربری به طور گسترده در این شبکه‌ها منتشر می‌شود که گویی تهیه کنندگان و منتشر کنندگان آن هدف خاصی را دنبال می‌کنند.

شاید ضروری باشد تا استفاده کنندگان از این فضای ارتباطی ارزان قیمت به این گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بیشتر دقت کنند که گفت: در بسیاری از کشورها وزارت ارتباطات مانع اصلی استفاده از این ابزارهاست چون درآمد وزارت ارتباطات را به شدت پایین می‌آورند اما از نظر دولت چون این ابزار از نظر اقتصادی مورد استفاده مردم است تنها از مردم خواهش داریم تلاش کنند فرهنگ استفاده از این شبکه‌های اجتماعی رعایت شود.

وی با بیان اینکه مردم باید در استفاده از شبکه‌های اجتماعی به مسایلی که باعث مخدوش شدن اخلاق اجتماعی می‌شود توجه کنند، افزود: مردم باید خودشان به یکدیگر تذکر دهند تا یک شبکه سالم داشته باشیم، چون یک طرف قضیه، استفاده کنندگان از این ابزار هستند و طرف دیگر دسته‌ای هستند که از این موضوع رضایت ندارند.

کد خبر 273709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha