همشهری آنلاین: صدها هزار نفر از مردم کاتالونیا در شهرهای مختلف این منطقه خودمختار، روز سه شنبه و با وجود بارش شدید باران به خیابان‌ها آمدند تا به تصمیم دادگاه قانون اساسی اسپانیا در به تعلیق درآوردن همه پرسی کاتالونیا اعتراض کنند.

اعتراض گسترده مردم کاتالونیا به حکم تعلیق رفراندوم استقلال

به گزارش يورونيوز، این اعتراضات در بسیاری از شهرها در مقابل شورای شهر صورت گرفت و به گفته پلیس تنها در بارسلون مرکز کاتالونیا، پنج هزار نفر با پشتیبانی احزاب طرفدار استقلال به خیابانها آمدند.

کارما فورکادل، رهبر گروه طرفداران استقلال «ای ان سی» در کاتالونیا می گوید: «ما خیلی خوشحالیم زیرا با وجود باران، مردم خیابانها را ترک نمی کنند. آنها می خواهند خواسته هایشان را که رای دادن در تاریخ ۹ نوامبر و تحقق دموکراسی است، نشان دهند. آنها درک نمی کنند چرا دولت اسپانیا ما را در بیان عقیده محدود می کند و مانع استفاده از حق ما برای رای دادن می شود.»

اگرچه دولت منطقه ای کاتالونیا فعالیتهای مربوط به برگزاری همه پرسی استقلال را بطور موقت تعطیل کرده اما قصد دارد تا نسبت به حکم صادره درخواست تجدید نظر کند.

یکی از ساکنان کاتالونیا نیز می گوید: «من شخصا می خواهم که بطور یکجانبه اعلام استقلال شود اما ما اینجاییم تا تلاش کنیم که این کار از مسیری دموکراتیک صورت بگیرد.»

دیگری می گوید: «ما به مبارزه ادامه خواهیم داد و رنج ها را تحمل خواهیم کرد و درنهایت پیروز خواهیم شد.»

دولت مرکزی اسپانیا استدلال می کند که این همه پرسی بر خلاف قانون اساسی و ناقض حاکمیت این کشور است.

کد خبر 273687

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha