همشهری آنلاین: نشست روزنامه نگاری آنلاین با حضور پروفسور یحیی کمالی‌پور استاد ایرانی دانشگاه پوردو سه‌شنبه 2 مرداد در همشهری آنلاین برگزار شد.

پروفسور یحیی کمالی‌پور رییس دپارتمان ارتباطات و هنر‌های زیبای دانشگاه پوردو با اشاره به این که ابزار‌های رسانه‌ای به سرعت در حال تغییرندگفت: در دنیای دیجیتال امروز مخاطبان رسانه‌های آنلاین روز به روز بیشتر می‌شوند. این رسانه‌ها با افزایش مخاطب تبلیغات بیشتری را کسب می‌کنند وبنابراین رسانه‌ای موفق است که بتواند اعتماد مخاطبان را جلب کند.

دکتر کمالی پور که پیش‌تر هم در مورد آینده روزنامه‌گاری با تحریریه همشهری آنلاین سخن گفته بود افزود: تا چند سال پیش کسی تصور نمی‌کرد که بتوان تعداد زیادی فایل متن، صدا و تصویر را به راحتی جابه‌جا کرد اما تکنولوژی‌های جدید ارتباطی این امکان را  فراهم کرده‌اند تا از طریق یک وسیله مثل آیفون به تلفن، اینترنت، موسیقی، ضبط صدا و... دست یافت.

عکس: جواد گلزار

عکس: جواد گلزار

در این نشست دکتر کمالی‌پور با اشاره به مشکلات ارتباطات در دنیای مدرن گفت: آنچه در روزنامه نگاری دیجیتال در کشور‌های پیشرفته  اتفاق می‌افتد در کشور ما نیز در حال رخ دادن است. همشهری آنلاین به عنوان نسخه دیجیتال همشهری چاپی به مانند نسخه دیجیتال روزنامه‌ها در کشور‌های پیشرفته در اختیار مخاطبان است.

وی گفت یکی از ویژگی‌‌های این روزنامه نگاری خاصیت تعاملی بودن آن است. در این فضا به راحتی می‌توان تصحیح و ویرایش کرد.

علاوه بر این،در روزنامه‌نگاری آنلاین، مدیران رسانه‌ها می‌توانند نظرات و انتقادات خوانندگان و مخاطبان را دریافت کنند. این در حالی است که در روزنامه نگاری سنتی همیشه با مشکل کمی فضا مواجه‌ هستیم.

وی افزود: وبلاگ‌ها با گسترش روز افزون خود کم کم در برخی خبرها به عنوان منابع خبری به کار برده می‌شوند. در دنیای کنونی هر کس می‌تواند خبرنگار باشد و به سبک خود خبر‌ها را ارائه دهد.

همشهری آنلاین گزارش کامل نشست روزنامه نگاری آنلاین را به زودی منتشر خواهد کرد. برنامه روز دوم مرداد اولین جلسه از نشست‌های تخصصی همشهری آنلاین در مورد موضوعات متنوع روز و کاربردی درحوزه‌های روزنامه‌نگاری بود.

سخنران بعدی نشست‌های تخصصی همشهری آنلاین دکتر شهیندخت خوارزمی است که تحت عنوان انسان و تکنولوژی‌های دیجیتال صورت خواهد گرفت

کد خبر 27363

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز