چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۰
۰ نفر

یک فعال محیط‌زیست از شکار غیرقانونی سالانه یک میلیون پرنده در فریدون‌کنار خبر داد.

شکار پرندگان

عليرضا هاشمي با اعلام اين خبر به ايلنا گفت: تمامي افراد اعم از كشاورز، دامدار، كارمند و... بايد براي شكار، از قانون صيد و شكار كشور تبعيت كنند اما برخي افراد در اين منطقه اقدام به صيد پرندگان مي‌كنند و هيچ نظارتي بر شكار آنها از نظر تعداد و نوع وجود ندارد. وي با اشاره به اينكه برخي از پرندگان شكار‌شده گونه‌هاي تحت حمايت جهاني و كشوري هستند، افزود: متأسفانه سازمان حفاظت محيط‌زيست تاكنون در مقابله با اين صيادان موفق نبوده و در هفته‌هاي گذشته كه مأموران اين سازمان براي بازرسي به مناطق شكار رفته بودند با برخورد شكارچيان روبه‌رو شده و نتوانستند از منطقه بازديد كنند.

هاشمي افزود: البته اين مسئله جاي سؤال دارد كه چطور مي‌شود ضابطان قضايي در اين منطقه حضور پيدا كنند و شكارچيان جلوي آنها بايستند و مانع اجراي قانون شوند و پس از آن هيچ اتفاقي براي برخورد با اين كار غيرقانوني صورت نگيرد.

مدير گروه پرنده‌نگري و پرنده‌شناسي طرلان با تأكيد براينكه براساس معاهدات بين‌المللي بايد جلوي اين شكار‌هاي غيرقانوني گرفته شود، گفت: در بازار پرندگان فريدون‌كنار شاهد خريد و فروش غيرقانوني انواع پرندگان مهاجر مانند عقاب طلايي، اردك، جغد و... هستيم و هيچ برخوردي با اين مسئله نمي‌شود.

کد خبر 273611

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha