جوایز و لوح تقدیر تعهد به تعالی (Striving for excellence) سه‌شنبه ۸ مهرماه (۳۰سپتامبر) به رتبه‌های اول تا چهارم مسابقه بین‌المللی مدیریت پروژه(IPMA) اعطا می‌شود که تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی شهید صدر در این مسابقه توانست حائز رتبه چهارم شود تا از کشورمان نیز پروژه‌ای شاخص در میان برترین ابرپروژه‌های جهان در سال ۲۰۱۴حضور داشته باشد.

تونل نیایش

كيفيت ساخت و رعايت استانداردهاي روز علوم مهندسي در پروژه‌هاي تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر باعث شده تا اين 2طرح عظيم ملي، مدنظر انجمن مديريت پروژه‌هاي بين‌المللي قرار گيرد. انجمني با بيش از 50سال قدمت كه بيش از يك دهه است هر ساله به انتخاب طرح‌هاي شاخص جهاني از حيث مسائل مديريتي پروژه‌ها مي‌پردازد.

مازيار حسيني، معاون فني و عمراني شهرداري تهران در اين‌باره اظهار كرد: جوايز و لوح تقدير روز سه‌شنبه 8 مهرماه (30سپتامبر) در شهر روتردام هلند به برگزيدگان رتبه‌هاي اول تا چهارم مسابقه بين‌المللي مديريت پروژه اعطا مي‌شود. وي افزود: 2 ابرپروژه تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي شهيد صدر به همراه پروژه‌اي از كشور هلند با كسب رتبه چهارم شايسته دريافت لوح تقدير تعهد به تعالي اعلام شدند.

معاون شهردار تهران اضافه كرد: در جشنواره انتخاب برترين طرح‌هاي عمراني سال 2014كه در 3سطح پروژه‌هاي متوسط، بزرگ و ابرپروژه‌ها برگزار مي‌شود، تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر به رقابت با ديگر طرح‌هاي موفق جهان رفت و شانس خود را براي قرار گرفتن در رده‌بندي بهترين‌ها آزمود.

حسيني تصريح كرد: مراسم اهداي جوايز اين دوره از مسابقات در حاشيه بيست‌وهشتمين كنفرانس جهاني مديريت پروژه كه توسط انجمن مديريت پروژه‌هاي بين‌المللي هرساله در يك كشور برگزار مي‌شود، به منتخبان اهدا مي‌شود.تونل نيايش به طول مجموع بيش از 10كيلومتر و بزرگراه طبقاتي صدر به طول تقريبي 11كيلومتر (همراه با رمپ و لوپ‌ها و مسيرهاي دسترسي) ابر پروژه‌هاي شهرداري تهران در حوزه فعاليت‌هاي عمراني هستند كه هر دو در مدت زمان كمتر از 2سال و با مديريت جهادي به ثمر نشستند كه افتخار جامعه مهندسي كشور به‌حساب مي‌آيند. رعايت استانداردهاي بين‌المللي، اعمال توأمان دقت و صحت در عين سرعت عمليات اجرايي و بهره‌مندي از تكنيك‌هاي مبتكرانه كه باعث صرفه‌جويي‌هاي قابل توجه در هزينه‌ها شد، ازجمله نكات مثبت و شاخص اين پروژه‌ها به لحاظ مديريتي محسوب مي‌شود.

تيم ارزياب انجمن مديريت پروژه‌هاي بين‌المللي كه شامل 8كارشناس زبده از كشورهاي لهستان، آلمان، هلند، استراليا و يونان است، از روز دوشنبه نهم تيرماه امسال به تهران آمد و طي 3روز به بازديد و ارزيابي شاخص‌هاي پروژه‌ تونل نيايش و بزرگراه طبقاتي صدر پرداخت. شايان ذكر است پروژه‌هاي بزرگ ديگري از كشورهاي انگلستان، فرانسه، ايتاليا، نپال و گواتمالا جزو برگزيدگان بخش‌هاي مختلف اين مسابقه بين‌المللي هستند.

کد خبر 273123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha