همشهری آنلاین: فصل مسافرت تابستانی به شهرهای شمالی کشور در حالی پایان یافت که انبوهی از زباله‌های برجای مانده در جنگل‌ها و سواحل، محیط زیست زیبای این منطقه را تهدید می‌کند.

زباله

به گزارش ایرنا، پس از پایان تابستان و خروج انبوه مسافران تابستانی از استان‌های شمالی کشور، مشکلات بسیاری در مناطق جنگلی، کوهستانی و حتی شهری برجای می‌ماند که زباله‌های رها شده در محیط‌های گردشگری یکی از این مشکلات است.

بیشترین مشکلات ناشی از این موضوع گریبان گیر مدیریت شهری در استان‌های ساحلی و شمالی کشور است و جمع‌آوری و پاکسازی محیط از زباله هزینه‌های بسیاری را به این شهرها تحمیل می کند.

در این بین برخی سازمان‌های مردم نهاد با احساس مسئولیت نسبت به محیط زیست، همه ساله اقدام به انتشار فراخوانی برای پاکسازی سواحل، جنگل‌ها و تفرجگاه‌ها می‌کنند.

برای نمونه امسال هیات کوهنوردی شهرستان کلاردشت به همراه جمعی از طبیعت دوستان نسبت به جمع‌آوری زباله‌ها از دامنه علم کوه دومین قله بلند کشور اقدام کرد.

اما حل اساسی این معضل نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی رسانی به مردم و تامین برخی از تجهیزات از جمله سطل‌های زباله برای جمع‌آوری زباله است زیرا فقدان سطل زباله در سواحل، جنگل‌ها و منزلگاه‌های مسافران موجب می‌شود تا زباله‌ها در دامن طبیعت رها شوند.

استان مازندران به دلیل برخورداری از جمعیت شناور قابل توجه در ایام تابستان و دیگر تعطیلات سال نیازمند طراحی سیستمی دقیق برای جمع آوری و دفن زباله دارد و از این رو چندی پیش کارگروه حل مشکل زباله در استان تشکیل شد.

ربیع فلاح استاندار با اذعان به مشکل انباشته شدن زباله‌ها در این استان تاکید کرده است که برنامه جامعی برای رفع مشکل زباله طراحی شده و به زودی به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 272987

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha