همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای از حملات هوایی آمریکا و متحدانش به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه بدون هماهنگی با دولت دمشق انتقاد کرد.

 روسیه از حملات هوایی بدون هماهنگی آمریکا به سوریه انتقاد کرد

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، آلکساندر لوکاشویچ روز سه شنبه در بیانیه خود در مورد حملات هوایی آمریکا و برخی متحدانش به سوریه خاطرنشان کرد: این گونه اقدامات فقط می تواند در چارچوب معیارهای قوانین بین المللی انجام گیرد.

وی افزود: برای این گونه اقدامات، صرف اطلاع رسانی یکجانبه از تصمیم برای حملات کفایت نمی کند بلکه باید موافقت دولت سوریه جلب شود یا اینکه شورای امنیت سازمان ملل در این مورد تصمیم گیری کند.

آمریکا در شبانه روز اخیر مناطقی از استان های حلب و ادلب سوریه را جهت سرکوب گروه های تروریستی بمباران کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خود با اشاره به گفتگوی تلفنی روز گذشته رییس جمهوری روسیه با دبیر کل سازمان ملل گفت ولادیمیر پوتین بر موضع روسیه در مورد حملات هوایی به مواضع گروه های تروریستی در سوریه که باید با اجازه دولت این کشور انجام گیرد، تاکید کرد.

لوکاشویچ افزود: مبارزه با تروریسم در مناطق خاورمیانه و شمال آفریقا، تشریک مساعی جامعه جهانی تحت نظارت سازمان ملل را می طلبد. تلاش برای دستیابی به اهداف ژئوپلتیک با نقض حق حاکمیت کشورهای منطقه فقط باعث تشدید تنش ها و بی ثباتی بیشتر اوضاع منطقه می شود.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود یادآوری کرد: مسکو بارها هشدار داده است کشورهایی که به اقدامات یکجانبه متوسل می شوند، مسئول بروز عواقب این گونه وقایع هستند.

کد خبر 272863

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha