همشهری‌آنلاین: مجید کیانی ردیف‌دان نامی و نوازنده سنتور، کنسرت پژوهشی خود را با هدف آموزش هنرجویان، با اجرای قطعه‌هایی در دستگاه راست‌پنج‌گاه و آوازهای بیات‌زند و افشاری شب ۲۸ شهریور در فرهنگسرای نیاوران اجرا کرد.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران، مجید کیانی کنسرت پژوهشی خود را شب گذشته با تکنوازی سنتور در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار کرد.

بخش نخست این کنسرت به اجرای آواز بیات زند و افشاری اختصاص داشت که هر کدام از این آوازها در دو قطعه 15 دقیقه‌ای نواخته شد.
در بخش دوم این کنسرت مجید کیانی به مدت 30 دقیقه در دستگاه راست پنجگاه سنتور نواخت.
مجید کیانی درباره این کنسرت می‌گوید: قطعه‌هایی که در این کنسرت نواخته شد براساس موسیقی دستگاهی ایران و براساس الگوهای پیشین و گوشه‌های موسیقی ایرانی بود.
کیانی درباره هدفش از برگزاری این کنسرت اظهار می‌کند: هدف من برای برگزاری این کنسرت جنبه آموزشی آن برای هنرجویان بود، چرا که قطعه‌هایی که نواختم براساس موسیقی قدیم ایران اجرا شد. من می‌خواهم که جوانان به انگاره‌هایی که در موسیقی اصیل ایرانی است توجه کنند. از نظر من موسیقی هنر است و علم نیست، ولی تفکر درباره موسیقی لازم و ضروری است.

این نوازنده سنتور و ردیف‌دان درباره آثاری که در حال حاضر در دست تهیه دارد، گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه‌ریزی برای انتشار 15 اثر موسیقایی هستم که این آثار به شناخت موسیقی اختصاص دارد. 5 اثر این مجموعه درباره همایش و شناخت موسیقی تا به امروز منتشر شده و قرار است 15 اثر دیگر به زودی در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.
این کنسرت با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
پیش از این نیز مجید کیانی در مرداد امسال برنامه‌ای را در موزه موسیقی به روی صحنه برده بود. اجرای بعدی کیانی در 17 مهر سال جاری و در شهر رشت برگزار می‌شود.
کنسرت آموزشی میلاد کیانی جمعه 28 شهریور 1393 ساعت 30/18 در فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

کد خبر 272439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha