همشهری آنلاین: سینمای خاکستری و سیاه را باید از سینمای اجتماعی باز‌شناسی کرد. اگر سینماگر ما مشکلات جامعه را نشان می‌دهد که نشان دادن آن باعث حل یک مشکل می‌شود؛ باید از وی تقدیر کرد نه آنکه به او انگ سیاه‌نمایی زد.

ایوبی

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ حجت‌الله ایوبی در مراسم جشن روز ملی سینما در هتل استقلال با اشاره به اینکه امروز سینما وضعیتی بهتر از گذشته دارد؛ گفت: امروز سینما به سبد کالای خانواده ایرانی بازگشته و این امر جای خوشحالی دارد.

وی ادامه داد: سال قبل خانه سینما بازگشایی شد که اتفاق بسیار خوبی بود و امروز نیز درکنار اعضای سینما؛ با همدلی یک جشن را برگزار می‌کنیم.

ایوبی افزود: دوران مدیریت سینما در دولت جدید با طوفان و مشقت شروع شد اما امروز خوشحالیم که به آرامش نسبی رسیده‌ایم و من امروز خوشحالم که درکنار وزیر ارشاد با افتخار این آرامش را به سینما بازگردانم زیرا اگر امروز دستاوردی داریم؛ مرهون حمایت‌های ایشان است.

وی با اشاره به اینکه فضای امروز قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست؛ گفت: صنعت سینمای ایران امروز به یک آرامش و اعتماد متقابل بین هنرمند و دولت رسیده و همین امر نویدبخش روزهای خوش است.

وی ادامه داد: امروز روز سینماسلام برگزار شد و باوجود آنکه من دوست داشتم رایگان باشد اما به‌صورت نیم بها اجرا شد اما بازهم شاهد استقبال شدید مردم بودیم.

ایوبی افزود: باید به سالن‌سازی در سینما توجه کرد زیرا تعداد ۱۲۰ سالن در سراسر کشور برای این جمعیت پاسخگو نیست و مردم بسیاری در استان‌ها و همچنین نمایندگان مجلس خواستار احداث سالن در شهر خود هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید فیلم‌هایی که انتقاد می‌کند را سیاه‌نما نامید؛ گفت: سینمای خاکستری و سیاه را باید از سینمای اجتماعی باز‌شناسی کرد. اگر سینماگر ما مشکلات جامعه را نشان می‌دهد که نشان دادن آن باعث حل یک مشکل می‌شود؛ باید از وی تقدیر کرد نه آنکه به او انگ سیاه‌نمایی زد.

وی از وضعیت بیکاری سینماگران ابراز نارضایتی کرد و گفت: یکی از مشکلات اصلی سینماگران مسئله بیکاری آن‌هاست که بسیار آزاردهنده است به همین دلیل با همکاری خانه سینما حساب ویژه‌ای راه‌اندازی شده و آیین‌نامه آن نیز تدوین شده. مبلغی نیز در این حساب واریز شده و قرار است این حساب از هنرمندان بیکار و کسانی که توانایی ادامه کار ندارند؛ حمایت کند.

وی همچنین درباره جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر بیشتر یک جشنواره است تا جشن لذا تصمیماتی درخصوص جشنواره فیلم فجر گرفته شده که به زودی اعلام می‌شود. همچنین طرح سینماکارت و هنر و تجربه نیز با جدیت پیگیری می‌شود.

در مراسم دیشب از منوچهر شاهسواری، ‌فرهاد توحیدی و محمدمهدی عسگر‌پور تقدیر شد. همچنین به پیشنهاد فرامرز قریبیان برای نوجوانی که در سن کودکی مرتکب قتل شده بود و امروز به سن قانونی رسیده؛ مبالغی جمع‌آوری شد تا وی با دادن دیه مقتول از زندان آزاد شود.

کد خبر 271766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha