رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست که به مازندران سفر کرده است گفت که شیرابه‌های باقیمانده از پسماند‌ها سالانه صدها میلیارد تومان خسارت به طبیعت وارد می‌کند.

زباله

 علاوه براين، پسماندهاي رها شده در طبيعت لذت گردشگري را از گردشگران سلب مي‌كند. معصومه ابتكار به طرح‌هاي اقتصادي ازجمله كمپوست براي مديريت پسماند اشاره كرد و افزود: تفاهمنامه اين طرح با وزارت كشور امضا شده و مصوبه پيشنهادي آن به‌زودي به استان‌هاي ساحلي ابلاغ مي‌شود.

بنا به اعلام رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست، برنامه طرح ساماندهي پسماند استان‌هاي ساحلي آماده شده و تأمين اعتبارات و ضوابط فني از برنامه‌هاي جدي اين طرح است كه در دستور كار قرار دارد.

به گفته ابتكار، در بودجه سال 93، اعتباراتي از محل صندوق توسعه براي اقتصادي شدن طرح‌هاي مشاغل سبز درنظر گرفته شده كه 10درصد اعتبارات از محل صندوق توسعه به اين طرح‌ها اختصاص مي‌يابد.

رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست در بخشي از سخنان خود از احيا و حفاظت رودخانه‌ها خبرداد و گفت:سازمان محيط‌زيست و وزارت نيرو،حفاظت و احياي رودخانه‌ها را به‌طور جدي پيگيري مي‌كنند.

ابتكار به مديريت صحيح منابع آب اشاره كرد و يادآورشد: بخش كشاورزي و استفاده صحيح از نهاده‌ها و سموم و كود آثار جدي روي آب و خاك استان مازندران بر جاي مي‌گذارد از اين رو، جهادكشاورزي استان بايد توجه جدي تري را به اين موضوع داشته باشد.

به گزارش ايسنا، رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست كه در شوراي‌عالي استان مازندران سخن مي‌گفت به ظرفيت‌هاي مهم بخش گردشگري مازندران اشاره و اظهار كرد: مديريت صحيحي بر بخش گردشگري استان صورت نگرفته و پسماندهاي ناشي از حضور گردشگران فشار جدي به طبيعت مازندران وارد مي‌كند.

او به وضعيت ناگوار رودخانه‌هاي مازندران اشاره كرد و افزود:رودخانه‌هاي مازندران به‌دليل آلودگي، ساخت‌وساز و برداشت بي‌رويه شن و ماسه به شدت تخريب شده‌اند.

کد خبر 271696

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha