همشهری آنلاین: تروریست‌های تکفیری داعش از سلاح‌ها و تسلیحاتی استفاده می‌کند که ارتش آمریکا به واسطه عربستان سعودی در اختیار گروه‌های تروریستی متمایل به غرب قرار داده که علیه دولت سوریه می‌جنگند.

خبرگزاری فرانسه: تروریست های داعش سلاح های آمریکایی در اختیار دارند

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن، بررسی سازمان پژوهش درباره تسلیحات مورد استفاده در درگیری ها مستقر در لندن که در باره سلاح های کوچک تحقیق می کند، اسنادی در باره سلاح هایی گردآوری کرده که نیروهای کرد از شبه نظامیان داعش فعال در عراق و سوریه در یک دوره 10 روزه در ژوییه به غنیمت گرفته اند.

این گزارش می افزاید: گروه تروریستی داعش مقادیر زیادی سلاح های سبک ساخت آمریکا از جمله تفنگ تهاجمی 'ام 16' در اختیار دارد و همچنین تصاویری وجود دارد که در آن عبارت 'اموال دولت آمریکا' روی این سلاح ها دیده می شود.

این بررسی همچنین دریافته است که راکت های ضد تانک مورد استفاده داعش در سوریه مشابه راکت های ام 79 است که عربستان سعودی درس ال 2013 در اختیار نیروهای فعال زیر چتر گروه معارض سوری موسوم به ارتش آزاد سوریه قرار داده است.

این راکت ها در دهه 1980 در یوگسلاوی سابق ساخته شده است.

صاحب نظران معتقدند که گروهک تروریستی داعش شمار زیادی تسلیحات سوری به دست آورده و همچنین به سلاح هایی دست یافته، که ارتش آمریکا پس از آنکه داعش در هفته های اخیر بخش هایی از شمال عراق را اشغال کرد، در اختیار ارتش این کشور قرارداد.

داعش که دست پرورده غرب و برخی از کشورهای عربی منطقه بوده، جنایات هولناکی را در سوریه و عراق مرتکب شده است.

کد خبر 271307

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha