یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۰
۰ نفر

این روزها اختلال در شبکه‌های ارتباطی تلفن همراه افزایش یافته و اپراتورها در ارائه خدمات با مشکل مواجه شده‌اند.

تداوم اين اختلالات موجب به دردسر افتادن مشتركان شده است.قطع‌آنتن تلفن همراه در برخي ساعات شبانه‌روز، قطع مكرر مكالمات و ديگر اختلالات ارتباطي در كنار كاهش سرعت و اختلال در اينترنت طي روزهاي اخير در حالي افزايش يافته كه از سوي اپراتورها و شركت‌هاي ارائه‌كننده خدمات هيچ اطلاع قبلي به مشتركان داده نشده است.

برخي مسئولان وزارت ارتباطات و شركت‌هاي مخابرات و همراه اول در پاسخ به سؤال خبرنگاران در مورد اختلالات، ارتقاي شبكه را دليل اين اتفاق عنوان كرده‌اند درحالي‌كه اين شركت‌ها پيش از وقوع اختلالات اقدام به اطلاع‌رساني نكرده‌اند و پس از آن هم حاضر به عذرخواهي از مشتركان نشده‌اند.

در شرايط عادي كه اختلالي در شبكه وجود ندارد نيز، همچنان گلايه‌هايي از آنتن‌دهي موبايل در كشور وجود دارد. حتي قديمي‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور هم هنوز نتوانسته تمامي نقاط شهري را تحت‌پوشش قرار دهد. در بسياري از نقاط مسكوني شهر تهران، نقاط كور ارتباطي وجود دارد كه هنوز براي آن فكري نشده است. در شهرستان‌ها كه فضاي بيشتري براي نصب آنتن وجود دارد نيز همچنان اين مشكل پابرجاست.

وزير ارتباطات دولت يازدهم نيز در بدو ورود به وزارتخانه اين گلايه را مطرح ساخت اما هنوز اين مشكلات حل نشده است. اپراتورها و شركت‌هايي كه درصورت ديركرد در پرداخت قبوض از سوي مشتركان بلافاصله آنها را با قطع تلفن، جريمه مي‌كنند و در ماه‌هاي اخير حتي به تخليه برخي خطوط تلفن ثابت با نخستين ديركرد در پرداخت قبض، پرداخته‌اند، حالا با اشكالاتي كه در ارائه خدمات اينترنت به‌وجود آمده است، نه‌تنها خسارتي به مشتركان پرداخت نمي‌كنند كه حتي حاضر به اطلاع‌رساني و عذرخواهي نيز نيستند. مسئولان اين اپراتورها و شركت‌ها در ماه‌هاي ابتدايي امسال براي اخذ مجوز افزايش تعرفه ارتباطات، حضور پررنگي در رسانه‌ها داشتند اما اين روزها براي پاسخگويي و عذرخواهي تمايلي از خود نشان نمي‌دهند.

  • اختلال اينترنت مخابرات

برخي كاربران مخابرات نيز از افزايش اختلال و كندي اينترنت خود در روزهاي اخير خبر داده و مي‌گويند در تماس با مركز مخابرات، به آنها اينگونه اعلام شده است كه شبكه مخابرات طي روزهاي اخير با مشكلاتي همراه بوده است. با وجود اين، داوود زارعيان سخنگوي شركت مخابرات ايران حاضر به پذيرش اين موضوع نشده و گفته است: شبكه مخابرات با مشكل خاصي مواجه نيست و وضعيت اين شبكه در حالت عادي قرار دارد.

  • تغيير سيستم به3G

تشديد اختلالات تلفن همراه طي روزهاي اخير به‌ويژه براي مشتركان همراه اول محسوس بوده است. بيشترين گلايه‌اي كه مشتركان در نقاط مختلف تهران از اين اختلال داشته‌اند برقراري تماس بدون رد و بدل شدن صداست. برخي تماس‌ها هم به‌طور نادرست به شماره ديگري وصل مي‌شود. وزير ارتباطات در اظهارنظري اعلام كرده بود: در زماني كه پروانه ارائه نسل سوم ارتباطي به اين اپراتورها داده شد، به‌صورت علني اعلام كردند كه با توجه به اينكه در كل كشور يك سيستم بزرگ در حال جايگزيني سيستم قديمي است مردم بايد برخي مشكلات را در اين زمينه تحمل كنند.

حسن رضواني معاون سازمان تنظيم مقررات ارتباطات راديويي نيز اعلام كرده است: «اختلالاتي كه در شبكه‌هاي اينترنتي موبايل وجود دارد به‌دليل اين است كه اپراتورها در حال ارتقاي شبكه هستند. » طبق گزارش فارس، با وجود اينكه تغيير سيستم‌ها به 3G علت اصلي بروز اين اختلال‌هاست اما مشتركاني كه براي رهايي از اين اختلال‌هاي اخير صرفا از شبكه 2G استفاده مي‌كنند هم با اين مشكل مواجه بوده‌اند. اين اختلالات در شرايطي رخ داده كه مشخص نيست تا چه زماني ادامه خواهد داشت و هنوز در اين زمينه از سوي اپراتور اطلاع‌رساني ‌صورت نگرفته است.

کد خبر 271218

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha