شنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: پنج پولیپ که در روده بوش رئیس‌جمهور آمریکا در حین انجام یک " کولونوسکوپی معمول" یافت شد، برداشته و برای آسیب‌شناسی فرستاده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سخنگوی کاخ سفید، اسکات استانزل اعلام کرد این پولیپ‌ها که در جریان یک اندوسکوپی روده بزرگ یا کولونوسکوپی  28 دقیقه‌ای در روز شنبه 21 جولای (30 تیر) از روده جرج بوش برداشته شدند. به گفته او "همه این پولیپ‌ها کوچک بودند و هیچکدام ظاهر نگران‌کننده‌‌ای نداشتند."

این پولیپ‌ها که اندازه  آنها کمتر از  یک سانتی متر توصیف شده‌ است - برای بررسی میکروسکوپی معمول فرستاده شده‌اند. انتظار می‌رود که نتایج آن  در 48 تا 72 ساعت آینده مشخص شود.

به گفته سخنگوی کاخ سفید بر مبنای نتایج این بررسی، تشخیص نهایی و توصیه‌‌ها برای درمان آینده مشخص خواهد شد. استانزل حال عمومی بوش را خوب توصیف کرد و گفت پس از واگذاری کوتاه مدت مسئولیت‌ها  در حین عمل به دیک چنی، معاون رئیس جمهور، او دوباره قدرت را به دست گرفت.

بوش در جریان اندوسکوپی داروی تسکین‌بخش دریافت کرده بود، اما هشیاری‌اش حفظ شده بود.

این سومین باری است که در تاریخ آمریکا یک رئیس جمهور مطابق قانون اساسی قدرت را موقتا به معاون رئیس جمهور منتقل می‌کند.رونالد ریکان در سال 1985 حین جراحی برای سرطان روده بزرگ و خود بوش در سال 2002 در حین یک کولونوسکوپی دیگر به چنین اقدامی دست زده بودند.

بوش قبلا در سال‌های 1989 و 1999 تحت کولونوسکوپی قرار گرفته بود که در حین آنها دو پولیپ خوش‌خیم در روده بزرگ او یافت شد. پس از آن او با اینکه هیچ علامتی نداشت، برای "پیشگیری" هر پنج سال یک بار کولونوسکوپی می‌شود.

کد خبر 27097

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز