پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

عباسی زاده - واحد مرکزی خبر: مسکن مهر از طرح‌های بسیار گسترده در حوزه مسکن است که انتظار می رود به خوبی تکمیل شود. ساخت این همه مسکن در طرح مهر، راحت نیست و باید همه تلاش کنند این طرح با حداکثر دستاورد تحویل جامعه هدف شود.

mehr

‌دولت یازدهم نیز تلاش می‌کند سرعت ساخت بیشتر شود اما اعتقاد دارد اگر بخواهیم نقدینگی را در بخش مسکن تزریق کنیم ، باعث تورم و مشکلات اقتصادی خواهد شد.

در دولت یازدهم 260 هزار واحد مسکن مهر به اتمام رسیده که 170 هزار واحد به مردم تحویل داده شده است و بقیه نیز در هفته‌های آینده واگذار می‌شود.

هنوز متقاضیان و ساکنان مسکن مهر انتقادها و انتظاراتی دارند که طرح مسکن مهر باید حمایت و تکمیل شود و تسهیلات مورد نظر تخصیص یابد.

از مجموع 2 میلیون حدود 300 هزار واحد مسکن مهر یک میلیون و 600 هزار واحد آن تاکنون به بهره برداری رسیده
و بخش عمده ای هم اماده واگذاری است اما خدمات آب ، برق ، گاز ، تلفن و شبکه فاضلاب این واحد هایس هنوز کامل نشده است.

برخی از ساکنان مسکن مهر در شهرهای مختلف می‌گویند از مسئولان می خواهیم به این وضع بی آبی و بی برقی رسیدگی کنند

شهروندی از استان گلستان می‌گوید برق رسانی ضعیف است.

و شهروند شهرکردی هم اظهار می دارد روشنایی برق ضعیف و خطرناک است.

برخی ساکنان مسکن مهر می گویند مسئولان بارها قول داده‌اند که مشکلات را پیگیری می‌کنند اما هنوز حل نشده است،

برخی واحدها مشکل برق دارد و گاهی در تأسیسات داخلی این مسکن مهر ایراد دیده می شود و از مسئولان می خواهیم حتماً رسیدگی کنند ، هزینه انشعاب ها در سال های اخیر از یک میلیون به 3 میلیون افزایش یافته است اما مدیرعامل آبفای کشور هم اعلام کرده است کسانی که وجود خود را قبلاً واریز کرده اند هزینه انشعاب آنها طبق همان سالها محاسبه خواهد شد.
ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو هم می گوید در بخش آب حدود 450 هزار اشتراک و در بخش فاضلاب حدود 570 هزار اشتراک و در بخش برق هم بیش از 490 هزار انشعاب واگذار شده است.

محمودی می‌افزاید حدود 300 هزار اشتراک آب و برق و فاضلاب آماده واگذاری است و برای تکمیل این خدمات به 4900 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که باید روش های سرمایه گذاری و تامین منابع آب هم مشخص شود.

مجری ویژه طرح مسکن مهر می گوید برای تکمیل 647هزار واحد ناتمام مسکن مهر حدود 4هزار میلیارد تومان نیاز است.
احمد اصغری مهرآبادی می افزاید اگر تامین اعتبار این واحدهای نیمه تمام ساماندهی شود و طرح ها به نحو مطلوبی پیش رود ، سال آینده تمام می‌شود.

وی می‌افزاید از دو میلیون و 300 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر که قرارداد بسته شده ، حدود 647 هزار واحد باقیمانده که در مراحل مختلف ساخت در حال اجراست و برای این واحد به طور متوسط 22 تا 25 میلیون وام در نظر گرفته شده است و پرداخت می‌شود.

در طرح مسکن مهر بیش از چهل و پنج هزار میلیارد تومان هزینه شده است و از دولت انتظار می رود این طرح را بموقع تکمیل کند.
زمانی که دولت قبلی ساخت مسکن مهر را اغاز کرد ایرادهایی به مکان یابی ان وارد بود اما هزینه کلانی شده است .
زیرساخت های مسکن مهر به صورت کامل ایجاد نشده است که باید تکمیل شود چون متقاضیان مسکن مهر عمدتا اقشار آسیب پذیر و کم درآمد جامعه و در انتظار دریافت مسکن خود هستند اما در برخی طرح های مسکن مهر به دلیل سستی در دریافت تسهیلات از بانک مرکزی ، روند کار تا حدودی کند شده است.

‌مردم و متقاضیان هم شاکر باشند که با حداقل هزینه صاحب خانه می شوند و کافی است قیمت مسکن را در این محیط ها با موارد مشابه مقایسه کنند.

طرح مسکن مهر مخاطبان زیادی دارد و به نظر می رسد با همگرایی و هم افزایی تلاش نهادها و دستگاه های مختلف ، می توانیم شاهد جشن پایان این طرح با حداکثر دستاوردها در آینده نزدیک باشیم.

کد خبر 270931

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha