سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۶
۰ نفر

عضو شورای سیاستگذاری گروه سینمایی هنر و تجربه از وجود حدود ۲۵۰فیلم بلند داستانی اکران‌نشده در تاریخ سینمای بعد از انقلاب و آغاز به‌کار این گروه از فصل پاییز با ۴سالن سینما خبر داد.

سینما-فیلم

ايرج تقي‌پور به سوره سينما گفت: براي نمايش فيلم‌هاي گروه هنر و تجربه به هيچ وجه ظرفيت سالن‌هاي اكران تجاري را اشغال نخواهيم كرد. اين گروه بنا دارد فيلم‌هايي را روانه پرده كند كه صاحبانش جنبه‌هايي از هنر سينما و تجربه‌هاي جديد را به تصوير درآورده باشند.

وي افزود: فيلم‌هاي مورد نظر گروه هنر و تجربه اغلب آثاري هستند كه بنا بر موضوع يا نوع ساختار فرصتي براي اكران عمومي پيدا نكرده‌اند. سه‌چهارم ظرفيت نمايش محصولات سينمايي به فيلم‌هاي داستاني بلند اختصاص دارد و يك‌چهارم ديگر در اختيار فيلم‌هاي كوتاه، مستند و كلاسيك ايراني است. بخشي هم به فيلم‌هاي كلاسيك خارجي اختصاص يافته است.

تهيه‌كننده پيشكسوت سينما گفت: به‌طور كلي ۲۵۰ فيلم سينمايي بلند اكران‌نشده داريم كه همه اينها واجد شرايط براي اكران عمومي نيستند. اساس كار سينماي هنر و تجربه بر اين است كه صاحبان متقاضي اين تعداد فيلم يك نسخه از اثرشان را ارائه دهند تا مورد بازبيني و بررسي قرار بگيرد. اگر شوراي سياستگذاري هنر و تجربه فيلم را مناسب دانست، در زمره اكران اين گروه قرار مي‌گيرد.

عضو شوراي سياستگذاري گروه سينمايي هنر و تجربه در پايان با اشاره به آغاز كار اين گروه از فصل پاييز افزود: سعي داريم از نخستين‌ماه پاييز نخستين فيلم‌هاي سينماي هنر و تجربه را به نمايش بگذاريم و رسما اكران را شروع كنيم. البته 4سالن براي اين گروه درنظر گرفته شده و ذكر اين نكته ضروري است كه به هيچ وجه ظرفيت سالن‌هاي اكران تجاري را اشغال نخواهيم كرد.

کد خبر 270026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha