همشهری آنلاین: مدیرکل برنامه‌ریزی و توسعه شهری امور حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه طی سالهای گذشته بخش مربوط به سهم حمل و نقل عمومی از وجه حاصل از جرایم رانندگی به طور کامل پرداخت نشده است گفت: با مساعدت و همکاری استانداری تهران در سال ۱۳۹۲ نسبت به سنوات گذشته، شهرداری تهران از وضعیت مناسب تری برخودار بوده است.

رنجبران

به گزارش مهر، مسعود رنجبریان با بیان این مطلب اظهار داشت: در راستای اجرای ماده 23 قانون نحوه رسیدگی به تخلفات و جرائم رانندگی و از محل اعتبارات قانون بودجه سال 1392 کل کشور مبلغ 370 میلیارد ریال به شهرداری تهران پرداخت شد.

وی با بیان اینکه این اعتبارات به منظور بهبود سیستم حمل و نقل شهری در کلانشهر تهران و از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای به شهرداری تهران پرداخت شده است گفت: از مبلغ مذکور، 130 میلیارد ریال برای افزایش ایمنی و بهره وری معابر، 220 میلیارد ریال برای توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل و 20 میلیارد ریال برای توسعه حمل و نقل پاک و غیر موتوری اختصاص یافته است.

وی افزود: در راستای افزایش ایمنی و بهره وری معابر 3 پروژه با عناوین خرید پله برقی پل های عابر پیاده، خرید و اجرای گاردریل و متعلقات در بزرگراههای شهر تهران، خرید مصالح و اجرای عملیات مرمت و نوسازی خط کشی در بزرگراه های شهر به تهران اجرا گذاشته شد .

مديرکل برنامه‌ريزي و توسعه شهري امور حمل و نقل و ترافيک شهرداري تهران بیان کرد: با اعتبار در نظر گرفته شده معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران توانسته است نسبت به خرید 30 دستگاه پله برقی، خرید و اجرای 50 کیلومتر گارد ریل در بزرگراه های شهید حکیم، شهید همت، شهید صیاد شیرازی، امام علی(ع) و بزرگراه آزادگان و انجام 145 کیلو متر طول خط کشی گرم در بزرگراه های نیایش، ارتش، شهید چراغی، شهید حکیم، شهید همت، یادگار امام و شهید صیاد شیرازی و انجام بیش از 22 هزار متر مربع انواع هاشور، نوشتار و فلش در سطح بزرگراه های مذکور اقدام کند. همچنین در راستای توسعه سیستم های هوشمند حمل و نقل 3 پروژه با عناوین نصب و راه اندازی دوربین های ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز، نصب و راه اندازی دوربین های کنترل خروجی های محدوده طرح ترافیک و نصب نمایشگرهای اطلاع رسان در ایستگاههای اتوبوس تعریف و اجرا شده است.

مسعود رنجبریان در ادامه با ابراز امیدواری از اینکه امسال سهم شهرداری از جرایم رانندگی به طور کامل پرداخت شود گفت: شهرداری تهران همچنین موفق شده است، 50 تقاطع مهم شهر تهران را به سیستم ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز ، 50 معبر خروجی محدوده طرح ترافیک را به دوربین های ثبت تخلف ورود و خروج محدوده طرح ترافیک و 250 ایستگاه اتوبوس را به نمایشگر های سامانه رسانی اتوبوسرانی تجهیز کند.

همچین به منظور توسعه و گسترش حمل و نقل پاک و غیر موتوری نیز تعداد 6000 دستگاه دوچرخه خریداری و در مسیرهای دوچرخه موجود در سطح مناطق 22 گانه شهرداری تهران به کارگیری شده است.

کد خبر 269929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha