یکشنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیستم عامل ملی چین قرار است تا مهر ماه به بازار این کشور عرضه شود تا رقیبی برای شرکت‌های آمریکایی نظیر مایکروسافت، گوگل و اپل شود.

china-internet-cafe

به گزارش رویترز به نقل از خبرگزاری شینهوا، رقابت سایبری چین و آمریکا، این ابرقدرت فن‌آوری آسیا را به فکر ساخت محصولات زیرساختی ملی انداخته و ساخت سیستم عامل ملی اولین قدم برای رقابت با سیستم عامل‌های آمریکایی خواهد بود.

این سیستم عامل که قرار است ابتدا برروی کامپیوترهای شخصی رومیزی و سپس دستگاه‌های موبایل منتشر شود دارای یک فروشگاه مدرن اپلیکیشن و نرم‌افزار نیز خواهد بود. سازندگان این محصول امیدوارند که تا یک یا دو سال آینده این بتوانند سیستم عامل ملی چین را جایگزین سیستم عامل‌های خارجی بکنند.

دولت چین پیشتر استفاده از سیستم عامل ویندوز ۸ را در سازمان‌های دولتی ممنوع کرده بود. سال گذشته نیز چین اعلام کرد شرکت گوگل با استفاده از سیستم عامل اندروید کنترل بسیار زیادی در بازار موبایل چین دارد که این امر شرکت‌های داخلی را تضعیف کرده‌است.

علاوه بر بحث رقابت، اتهام جاسوسی سایبری بین چین و آمریکا از یک سو و انتشار اسناد جاسوسی آمریکا و انگلیس از سایر کشورها توسط ادوارد اسنودن باعث افزایش تنش بین صنایع فن‌آوری اطلاعات این دو کشور شد. اردبیهشت امسال وزارت دادگستری آمریکا پنج افسر ارشد ارتش چین را محکوم به جاسوسی از صنایع آمریکا کرده بود.

کد خبر 269850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha