رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه برنامه تهرانگردی خود که جمعه هر هفته برگزار می‌شود این بار در محل سازمان انتقال خون حاضر شد، خون اهدا کرد، به دیدار اصناف رفت و با همراهی خبرنگاران در راهروهای تودرتوی سفارت فلسطین در تهران قدم زد.

بازدید رئیس شورا  از راهروهای تودرتوی سفارت فلسطین


حضور در بيمارستان ساسان همزمان با شهادت حضرت امام‌جعفر صادق(ع)، عيادت از جانبازان بستري در اين بيمارستان و اطلاع از روند درماني آنها، بازديد از حوزه علميه موسي‌بن‌جعفر در منطقه6 و بازديد از موزه هنرهاي معاصر در خيابان كارگر شمالي از ديگر برنامه‌هايي بود كه جمعه گذشته در قالب تهرانگردي از سوي مسجد جامعي و هيأت همراه انجام شد.

ديداربا اصناف قديمي تهران

نشستن پاي صحبت خياط‌هاي قديمي تهران و ديدار با يكي از قديمي‌ترين و متفاوت‌ترين قنادي‌هاي تهران ازجمله ويژگي‌هاي برنامه تهرانگردي هفته گذشته رئيس شوراي شهر تهران بود.

احمد مسجد جامعي به همراه خبرنگاراني كه وي را در اين برنامه همراهي مي‌كردند به خياطي يگانه، از قديمي‌ترين خياطي‌هاي تهران رفت و با چند نفر از استادكاران اين صنف ديدار و گفت‌وگو كرد. رئيس شوراي شهر تهران با اشاره به قدمت خياطي يگانه و تاريخ خياطي در تهران، گفت: در هر صنفي مرشدي وجود دارد و براي صنف خياط‌ها شيخ رجبعلي خياط، مرشد است. فرزند رجبعلي خياط نيز به ذكر خاطراتي از پدر خود پرداخت و گفت: پدرم هميشه مي‌گفت هر سوزني كه با نيتي غيراز رضاي خدا زدم به دستم فرورفت. حضور در قنادي «هانس» به‌عنوان يكي از باسابقه‌ترين قنادي‌هاي تهران و ملاقات با مؤسس اين قنادي بخشي ديگر از برنامه تهرانگردي رئيس شوراي شهر تهران بود. در اين ديدار مسجدجامعي از تلاش 57ساله خانم آوانسيان و خانواده هانس به‌خاطر عرضه شيريني‌هاي مرغوب و احترام به مشتريان قدرداني كرد. صاحب قنادي به حرمت شهادت پيشواي فقه جعفري، حضرت امام‌جعفر صادق(ع)، از تهرانگردان با نوعي شيريني ويژه مراسم سوگواري پذيرايي كرد.

بازديد از دفتر سايت فرارو به‌عنوان يكي از پايگاه‌هاي موفق خبري مقصد بعدي تهرانگردي جمعه گذشته بود. دراين بازديد مسجدجامعي از خاطرات تلخ و شيرين تهرانگردي در طول يك‌سال گذشته گفت و افزود: شيرين‌ترين خاطره تهرانگردي‌ها، همين حضور با انگيزه و صميمانه خبرنگاران است كه دور هم جمع مي‌شوند تا مسائل شهر با حضور آنها، بهتر شنيده، خوانده و تحليل‌ شود و منجر به پيگيري و حل بسياري از مشكلات شهر نيز شود.

عيادت از بيماران و جانبازان

بنابراين گزارش همزمان با سالروز شهادت رئيس مكتب تشيع، رئيس شوراي شهر تهران با حضور در بيمارستان ساسان، ضمن عيادت از جانبازان بستري در اين بيمارستان، روند درماني آنها را نيز جويا شد.

به‌گفته مسجد جامعي، بيماران بستري در اين بيمارستان گرچه از كادر پزشكي بسيار ابراز رضايت داشتند اما نگراني اغلب اين بيماران موضوع آنژيوكت‌هاي نامرغوب و بيمه نبودن داروهايشان بود. با درنظر گرفتن اينكه بيماران براي تهيه بخشي از داروها كه عمدتا مربوط به پس از بيمارستان است با دشواري‌هايي مواجه هستند، مسجد جامعي گفت: درست است كه وزارت بهداشت براي درمان بيماران اقدامات خوبي انجام داده و هزينه‌هاي درمان را به نحو قابل ملاحظه‌اي كاهش داده است اما بايد با مكاتبه و پيگيري هماهنگي‌هاي لازم براي رفاه بيشتر جانبازان انجام شود؛ به‌نحوي كه پس از ترخيص از بيمارستان نيز داروي آنها تأمين شود.

رئيس شوراي شهر تهران همچنين به‌طور ويژه به عيادت چند نفر از جانبازان شيميايي رفت و پاي صحبت‌هاي آنها نشست و درباره پيگيري مشكلاتشان و رساندن حرف‌هايشان به گوش مسئولان مربوطه قول مساعد داد.

روز جهاني مساجد و بازديد ازسفارت فلسطين

بنابراين گزارش در سال 1969پس از آنكه يك يهودي مسجدالاقصي را به آتش كشيد، سازمان كشورهاي اسلامي سالروز اين واقعه را روز جهاني گراميداشت مساجد نامگذاري كرد.

به همين مناسبت احمد مسجدجامعي به سفارت فلسطين رفت و پس از بازديد از بخش‌هاي مختلف سفارتخانه، با صلاح الزواوي سفير فلسطين در تهران ديدار كرد. رئيس شوراي شهر تهران در اين ديدار از سابقه بناي سفارتخانه فلسطين سخن گفت و توضيح داد: اين ساختمان مربوط به اواخر دوره قاجار و معروف به قصر قوام‌السلطنه است كه پيش از انقلاب سفارتخانه رژيم غاصب صهيونيستي بود و سپس به نام سفارت فلسطين نامگذاري شد. سپس صلاح الزواوي سفير فلسطين در ايران به خاطره‌اي از امام‌خميني(ره) اشاره كرده و گفت: وقتي امام به نجف تبعيد شد، فتوايي درباره پشتيباني از فلسطيني‌ها صادر كردند. پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز با تأكيد بيشتر بر اين موضوع به فلسطين كمك‌هاي شاياني كردند.

مسجد جامعي و گروه تهرانگردي همراهش همچنين از نمايشگاه عكسي كه در زيرزمين سفارت و به‌مناسبت سالروز به آتش كشيدن مسجدالاقصي و روز جهاني مسجد برپاشده بود، ديدن كردند. از نكات قابل توجه ساختمان سفارت نوعي طراحي امنيتي و معماري مخفيانه براي اين ساختمان بود به‌نحوي كه علاوه بر راهروها، ورودي‌ها و خروجي‌هاي تنگ و تاريك و حتي اسلحه‌خانه، 3 راه مخفي به‌ خيابان‌هاي اطراف براي شرايط اضطراري پيش‌بيني شده است. به‌گفته يكي از افراد مطلع اين ويژگي‌هاي امنيتي در اغلب سفارتخانه‌هاي رژيم صهيونيستي در ديگر كشورها نيز وجود دارد.

همچنين سفير فلسطين در پايان اين ديدار، نشاني از بيت‌المقدس و عكس مسجدالاقصي كه توسط شهيد احمد اليماني به ثبت رسيده و طلا كوب شده بود را تقديم رئيس شوراي شهر كرد. احمد مسجد جامعي و همراهان پس از بازديد از سفارت، به موزه هنرهاي معاصر فلسطين رفتند و از نمايشگاه منتخب آثار جشنواره بين‌المللي كاريكاتورهاي غزه كه توسط كاريكاتوريست‌هاي مطرح جهان طراحي شده بود، ديدن كردند.

بازديد از موزه هنرهاي معاصر

در ادامه برنامه تهرانگردي، رئيس شوراي شهر تهران با حضور در موزه هنرهاي معاصر تهران تأكيد كرد كه بايد كاري كنيم اين موزه به جايگاه پيشين خود در ميان 3‌موزه برتر جهان بازگردد. در اين ديدار علي مرادخاني، معاون هنري وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و مجيد ملانوروزي، مديركل مركز هنرهاي تجسمي و سرپرست موزه هنرهاي معاصر تهران نيز حضور داشتند.

بنابراين گزارش ارزش آثار اين موزه حدود 10ميليارد دلار اعلام شده است. به‌گفته احمد مسجدجامعي، اين موزه و محوطه‌هاي اطراف آن كه منتهي به خيابان‌هاي كشاورز، فاطمي، كارگر و حجاب است مجموعه به هم پيوسته شهري به‌شمار مي‌آيد و مي‌تواند يك سايت به هم پيوسته فرهنگي باشد ضمن اينكه بايد زمينه پيوستگي حد فاصل موزه هنرهاي معاصر و موزه فرش را نيز فراهم كنيم.

پذيرش دكتري در حوزه علميه خواهران

يكي از مقاصد مسجد جامعي در تهرانگردي اين هفته، حوزه علميه حضرت موسي‌بن‌جعفر در منطقه6 بود. حجت‌الاسلام والمسلمين آقاميري در اين ديدار خاطرنشان كرد: عمده فعاليت حوزه علميه خواهران با شكل‌گيري جامعه الزهرا(س) آغاز شد، حوزه‌هاي علميه خواهران در سراسر كشور در نيمه اول دهه70 توسط آيت‌الله شرعي شكل گرفتند. وي گفت: در اين 17سال 7 هزار نفر از خواهران از حوزه‌هاي علميه فارغ‌التحصيل شده‌اند. آقا ميري به مقاطع تحصيلي در حوزه و ميزان پذيرش آنها اشاره و تأكيد كرد: سطح2 حوزه معادل ليسانس است كه امسال 1700نفر پذيرش داريم و در سطح3 كه همان فوق‌ليسانس دانشگاهي است 170نفر پذيرش مي‌كنيم. وي افزود: در سطح 4يا معادل دكتري كه براي نخستين‌بار در حوزه علميه خواهران راه‌اندازي شده، 300نفر ثبت نام كرده‌اند كه از اين بين تنها 10نفر براي اين سطح انتخاب خواهند شد.

 

کد خبر 269766

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha